Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Boktips

Publicerad 2015-10-09 11:52:57 i Allmänt

Här kommer ett gäng boktips. Lite olika inriktningar, men alla har ändå samma grundbudskap; att man måste tänka om för att nå dit man vill. Vare sig det gäller ekonomiskt, rent personligt, livet i allmänhet, leva hållbart - för din egen skull, miljöns skull eller plånbokens skull.
 
Växla ner! 77 sätt att leva bättre på mindre. Av Karin Lilja
Handlar om hur Karin själv gjorde för att växla ner. En väldigt lättläst bok med många bra nybörjar tips. Den gav mig inte så mycket, eftersom jag inte är någon nybörjare på detta, men jag fick ändå en och annan påminnelse om saker jaf inte löngre tänker så mycket på.
 
 
 
 
Lev enklare. Ett enklare liv- varför det? Av Gisela Linder
En tjock och inte allt lättläst bok. Mycket text som inte känns så relevant. Men sist i varje kapitel finns frågor som man ska reflektera över. Och här har man chansen att lära sig något nytt om sig själv. Att verkligen fundera över vad man egentligen vill, hur man vill leva. 
Efter första kapitlet kommer dessa frågor:
  • Vad önskar du dig mest av allt?
  • Hur vill du leva ditt liv?
  • Hur hoppas och tror du att ett enklare liv skulle kunna se ut för dig?
  • Kan ett enklare liv hjälpa dig att komma närmare det du önskar dig och det liv du vill leva?
Mitt tips här är att om du inte orkar läsa boken, sätt dig åtminstone ner och svara på dessa frågor. Och sen försöker du börja jobba på att börja leva så som du vill ha det.
 
 
 
 
Rik på riktigt. En värdefull vardag är möjlig. Av Fredrik Warberg och Jörgen Larsson
Även detta är en reflektionsbok. Man ska fundera över hur man vill leva sitt liv. Denna har jag inte hunnit läsa ännu men står högst upp på min önskelista. Tror att den är bra.
 
 
 
The secret. Av Rhonda Byrne.
Den har jag ju tipsat om tidigare. Läs mitt inlägg om den här: http://miljoninnanfyrtio.blogg.se/2015/september/mitt-hemliga-vapen.html 
Men jag rekomenderar filmen i första hand.
 
 
 
Ett rikare liv! En bok om din tid och dina pengar. Av Charlie Söderberg och Lennart Göthe
Handlar om att hitta balansen mellan tid och pengar. En gude och hjälpmedel för alla som vill förändra sitt liv. 
 
 
 
 Det får räcka med tips för den här gången. Men det finns många böcker som rör samma ämnen. Kanske tipsar jag om fler framöver. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela