Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Mitt hemliga vapen...

Publicerad 2015-09-09 09:12:00 i Allmänt

...som jag nämnde i förra inlägget. Handlar om att jag tycks få allt såsom jag vill ha det och vissa saker bara kommer till mig, helt utan att jag ens tänkt på just det. Jag lever ett mer och mer perfekt liv. Perfekt ur min synvinkel, på ett sätt som får mig att må bra. 
 
Senaste exemplet hände igår. Min chef frågade om jag ville hålla i en liten utbildning för självservice. Vi ska numera själva logga in på en dator på kontoret och ansöka om semester, skriva in när vi jobbat extra, varit på utbildning osv. Till för 1,5 år sedan gjorde våra administratörer detta, dom plockades då bort så nu ska vi göra det själva. Men framför allt de som är lite äldre har inte brytt sig om att lära sig hur det funkar. Och nyanställd personal behöver också lära sig. 
Detta betyder alltså att jag får göra nåt helt nytt, jag blir plötsligt en utbildare, och några extra kronor i plånboken. Utan att jag haft en tanke på att göra något liknande. 
 
Varför är då mitt liv så bra? Hur kommer det sig att allt faller på plats? Att allt blir som jag vill och lite till. 
Har ni sett filmen eller läst boken The secret? Om inte så är mitt tips; gör det! Jag blir mer och mer övertygad om att den har förändrat mitt liv. Eller egentligen att jag själv har förändrat mitt liv,men det var den som fick mig att ändra mitt sätt att tänka. Jag gick från lite negativ och bitter, för att inget gick min väg, allt var skit. Till att jag började tänka positivt på allting, började förändra saker, en liten bit i taget. Började sätta upp mål. Tänka efter vad jag egentligen vill,hur jag vill leva. Så istället för att tänka att det här går aldrig,så tänker jag att detta fixar jag! 
 
Ni vet när man har en riktigt dålig dag. Man kanske börjar  med att slå i tån i sängbenet, sen missar man bussen, man glömde ta med sig lunchlådan, och det ena efter det andra. För att man startade dagen med ett negativt sinne så fortsätter hela dagen i en negativ spiral. 
 
Jag är ateist, men tror ändå att människor som har en tro på gud och de som har en tro på sig själva är lite samma sak. Man tänker positivt om något så blir det bra...
 
Filmen The secret finns på yourube. Kan tyckas lite flummig till en början. Men om man sen börjar tänka efter lite, så kanske man inser att man är lite för negariv ändå,man kanske inte gör de man kan för att få det man vill. Man kanske tar saker,och människor för givna. Man kanske tror att ett nytt jobb ska knacka på dörren medan man sitter hemma och är bitter över att man är arbetslös, eller vad det än handlar om. Tänk positivt, bli positiv, och positiva saker kommer att hända.... 

Kommentarer

Postat av: jennie

Publicerad 2015-09-24 14:39:29

wow! tusen tack för film tipset, precis vad jag behövde! :D
Finns de fler liknande filmer eller böcker som du kan rekommendera? Gärna på svenska med :)
Tack för en bra blogg

Svar: Jag har inte sett fler liknande filmer, ska undersöka saken vid tillfälle. Böcker finns det massor. Kan försöka skriva ner några när jag kommer ihåg. Men tex så har författaren till the secret skrivit flera böcker. Bland annat en som vänder sig till ungdomar. Kolla på ditt bibliotek.
miljoninnanfyrtio.blogg.se

Postat av: jennie

Publicerad 2015-09-30 23:53:09

jag har kollat runt lite på böckerna, ska nog försöka låna en och läsa!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela