Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Uppnådda mål

Publicerad 2015-09-10 09:56:00 i Allmänt

Varning, detta inlägg handlar om hur jag nåt en massa mål genom att ändra mitt sätt att tänka. Så tycker man att mitt förra inlägg om the secret var flummigt så kan man sluta läsa nu. Vill man se vad man kan uppnå så fortsätt läsa och bli inspirerad att själv sätta upp mål och tänka positivt på dom. 
 
Jag måste väl ta miljonen som första exemplet. Det är ju ändå det denna blogg handlade om från början. 
Jag fick en ide om att det borde inte vara omöjligt att samla ihop en miljon innan 40. Så jag bestämde mig för det helt enkelt, och gjorde det dessutom offentligt genom att starta en blogg och redovisa mina framsteg. Och det gick ju som bekant alldelens utmärkt. Jag hade ett mål, tänkte positivt och trodde på att det fixar jag. Och så blev det. 
 
Jobbet jag har nu var jag helt övertygad om att jag skulle få. Jag sökte ingenting annat, bara till just den brukaren, för det var där jag ville jobba. Och det var aldrig några frågetecken eller överläggningar, jag fick det direkt. 
 
Det finns många exempel. Stora som små. 
 
Året innan jag såg the secret så var mitt liv en enda soppa. Jag hade separerat, jag var fast i en liten by där jag vantrivdes, jag blev arbetslös, grejer gick sönder på löpande band. Allt från hål i skorna till trasig vattenpump så vi var utan rinnande vatten i flera veckor. Jag gick hemma hela dagarna och gjorde ingenting. Inget mer än att vara negativ och bitter och se på när allt gick sönder. 
Sen såg jag filmen, och det gick upp ett ljus. Det är jag själv och mitt sätt att vara som gör att allt är som det är. Att jag inte mår bra gör att jag ser allt i svart. Och allt blir bara värre och värre. 
Sen den dagen vände jag mitt sätt att tänka. Och sen den dagen blir mitt liv allt mer positivt för varje dag som går. 
 
Jag flyttade in till stan, jag fick jobb, jag började göra saker som får mig att må bra. Jag tränar, jag jobbar med att hjälpa andra, jag får utlopp för min kreativitet i husrenoveringen, jag känner mig uppskattad och helt enkelt lycklig. 
 
Så om du tycker att du har ett dåligt liv, då kanske det är dags att tänka om. Tänk på vad du har som är bra. Tänk på vad du vill ha. Sätt upp mål. Och var positiv!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela