Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Att ta kontrollen, och att släppa den..

Publicerad 2016-01-08 12:18:15 i Allmänt

Ibland måste man ta kontrollen över sitt liv för att få till en förändring. Vill man ta tag i sin ekonomi så måste man ha kontroll över den. Man måste skriva en budget, man måste veta vad man lägger pengarna på. Hur mycket inkomster och utgifter man har. Lägga upp en plan och ett mål. Det gäller även många andra saker. Utan en plan och ett mål är det svårt att komma nån vart. 
 
Men när man nått målet då. Man följer planen och fortsätter på samma spår fast man nått målet. Man har gjort en hållbar förändring som har blivit en vana, en del av ens livsstil. Måste man fortfarande ha kontroll? Nej kanske inte. Det är vad jag kämpar med lite just nu. Funderar på om jag ska försöka släppa kontrollen i år. Låta bli att skriva en budget. Jag vet ju mycket väl att jag har så jag klarar mig, och det blir alltid sparade pengar varje månad. Kanske inte om jag måste repa bilen för 10000 eller köper ett kök för 30000, men jag sparar så mycket alla andra månader så på ett år så har jag ändå sparat mer än jag slösat. Mitt sparkonto kommer alltid att öka. Och målet jag hade med miljonen är ju färdigt för länge sen. Behöver jag verkligen ha sån kontroll över pengarna då?? Nä förmodligen inte. Men jag är ett kontrollfreak och det är svårt att ändra sina vanor. Men jag ska nog göra ett försök ändå. Är ju lätt att i slutet på året kolla, vad hade jag 1 januari,vad har jag 31december. Så vet jag ju precis hur mycket som har blivit sparat.
 
Så kort sagt. Ta kontrollen när det är behövs,och släpp den när den inte längre är nödvändig.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela