Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Konsten att bränna pengar

Publicerad 2015-12-28 19:19:03 i Allmänt

Ja de kan man göra på många sätt. Man kan göra det bokstavligen. Genom att vara rökare, eller köpa raketer till nyår. Båda sätten är så dåliga enligt min åsikt så det finns inte nog med ord. Egoistiskt och idiotiskt, det är det enda jag tänker säga om det för tillfället.
 
Jag har mina egna sätt. Tex så använder jag ofta tänderna som verktyg. River av tejp, biter av saker osv. Till slut går dom sönder, vilket hände kvällen före julafton. Så jag var inställd på att fixa det på måndag, vilket jag gjorde. Tabdläkarbesök är aldrig någonsin billiga. Har aldrig förstått varför. Varför är det intw samma system som i sjukvården? Då skulle fler söka hjälp i tid. Många har inte råd. 
Hur som helst, att själv orsaka tandskada är även det idiotiskt. Dock så behöver ingen annan lida för min min dumhet. 
Så länge det bara är sina egna pengar man bränner, även om det är på korkade grejer, så är det ok om ingen annan påverkas. 
 
Bränna pengar på mellandagsreorna är ett annat sätt. Jag har svårt att inte lockas när det är billigt. Men än så länge har jag inte köpt något. Är inget jag behöver. Försöker stå emot konsumtionshetsen. Men kommer bli ännu svårare om nån vecka när slutreorna börjar. Halva reapriset har jag svårt för.Vet inte varför. Bättre är ju att inte köpa alls när man inget behöver. 
 
Kanske jag skulle ta ett köpstoppsår igen. Inte för att jag behöver det ekonomiskt. Utan för att jag inte behövwr mer prylar. Jag får se. Några dagar kvar av dethär året först. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela