Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Håll det du lovar..

Publicerad 2016-01-01 11:01:00 i Allmänt

.. Lova inte det du inte kan hålla.
 
De här med nyårslöften. Jag tror inte riktigt det är så bra. Förändring kräver planering, förberedelse och vilja. Man måste vara redo. Är men redo i september, varför vänta till nyår? Är man inte redo till nyår, förändra inget! Oavsettvad det är du behöver förändra. Gå ner i vikt, börja spara, sluta röka, söka nytt jobb. Spelar ingen roll vad det är, man behöver vara redo. Men man behöver även vid nån tidpunkt verkligen börja. Inte bara skjuta på det. För en del kan det funka med att sätta ett datum, eller en tidsram och under tiden förbereda sig och lägga upp en plan hur det ska gå till. Tex inom tre månader ska jag.... Eller 1 februari börjar jag... Ha inte orealistiska krav, se till att det verkligen är genomförbart. 
 
Själv börjar jag idag en liten avgiftning. Att det är just idag är inte för att det är ettnyårslöfte, utan för att det passar bäst och jag har planerat det ett par månader. Jag är gravt sockerberoende. Och det förstärks rejält under julen med all julgodis, lussebullar och allt annat gott. Så då är en dålig tid att sluta, för jag vill kunna unna mig allt gott. Jag har gjort detta förr och vet att första dagarna är jobbiga, sen fortsätter jag av bara farten ett tag till. Sen börjar jag unna mig vissa saker, men med måtta, och ddt funkar bra att ha en balanserad kosthållning när man först har avgiftats. Mycket svårare att dra ner på det och ständigt vara sugen. En rejäl avgiftning och ha några jobbiga dagar men sen vara kvitt beroendet.
Jag är ingen expert, men tror att det kanske kan funka även på andra saker man ska sluta med, att det är bättre sluta tvärt än att dra ut på plågan.... 
Ska man istället börja med nånting då tror jag tvärtom,att det är bättre att trappa upp stegvis, till man får in de nya vanorna, annars ger man lätt upp för det blir för mycket. Tex börja träna. Börja inte med fyra pass iveckan, då har du tröttnat efter en månad. 
 
Men framför allt. Vad det än är du ska förändra. Tro på dig själv! 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-01-07 02:40:24

Hej
Har läst genom hela din blogg. Blir så inspirerad att själv göra förändring. Tänkte läsa även din andra blogg för tips och idéer.
Hade gärna gått en utbildning hos dig 😊
Kram
Sara

Svar: Det är precis min önskan. Att kunna inspirera någon annan att förändra. En liten förändring är en bra början,sen kanske det blir mer av bara farten. Om du läser min gamla blogg så kan du ignorera senaste årens inlägg, de är mest skrivna för att hålla bloggen lite vid liv och kunna använda den i vissa tävlingar osv. Men det jag skrev om köpstoppsåret kan förhoppningsvis vara till nån nytta. Lycka till :)
miljoninnanfyrtio.blogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela