Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Många bollar i luften

Publicerad 2015-10-01 09:27:00 i Allmänt

En del bränner ut sig av ett vanligt 40 timmar i veckan jobb. Andra har många bollar i luften och tycks vara lyckligare ju mer dom gör. Vad är hemligheten? 
Mitt svar på det är trivsel! Visst kan man bli utbränd på ett jobb man trivs med pga hög arbetsbelastning. Men om man tänker tvärtom. Hur orkar man göra många saker, förutom sittjobb, och ändå må bra. Det handlar om att man trivs med sitt liv och det man gör. 
Mina dagar är nu fullbokade. Men jag har aldrig mått bättre! Jag jobbar, pluggar, är god man, syr tennarmband, renoverar badrummet, jobbar med ett extra projekt på jobbet, jag har många möten. 
Jag är full av energi för att jag gör saker jag själv har valt att jag vill göra. Jobbet kan vara tungt,men där har jag valt att gå ner i tid för att orka och hinna göra saker som jag mår bra av att göra. 
 
Man måste rannsaka sig själv. Är det viktigast att tjänsa så mycket pengar som möjligr och jobba heltid och inte riktigt må jättebra. Eller att göra det man mår bra av fast man tjänar lite mindre pengar? Orkar man ens göra något vettigt av dom där pengarna om man inte mår bra och jobbar hela dagarna. Dom pengarna kanske bara går till onödiga saker just för att man inte har ork. Man kanske äter dyra middagar ute flera ggr i veckan för att man inte orkar laga mat. Man kanske lägger mycket pengar på resor ofta för att man behöver komma bort och ladda batterierna. I stället för att ladda batterierna varje dag med saker man tycker är roliga. 
 
För ofta verkar det vara så, ju mer man jobbar och ju mer man tjänar, desto mer pengar går det. Ju mindre man tjänar desto bättre tar man vara på det man har. Jag tror inte alls på att dom som jobbar mest och tjänar bäst är ett dugg lyckligare än någon som valt att jobba mindre och göra det man vill resten av tiden. 

Kommentarer

Postat av: Caroline Petersson

Publicerad 2015-10-08 14:23:01

Hej! Jag undrar om det är möjligt att komma i kontakt med dig på något sätt? Eller är du helt anonym?
Är ev. intresserad av att göra en intervju med anledning av ett reportage jag gör om olika förhållningssätt till pengar!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela