Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Tjäna extra

Publicerad 2015-11-08 10:08:00 i Allmänt

Det finns ju som de flesta vet två sätt att få extra pengar över. Låta bli att köpa onödiga saker, eller onödigt dyra saker. Eller att dra in extra pengar. Jobba extra eller övertid på sitt jobb kan vara ett sätt, man kanske inte det man önskar, särskilt inte om man gått ner i tid för att man vill göra andra saker.
Dra igång en hobbyverksamhet är ett roligare sätt, fast kanske mindre lönsamt om man inte har en väldigt bra produkt. Men har man det bör man starta en firma eller företag istället. 
Men en hobby är ju nånting man tycker är roligt, nåt man mår bra i själen av. Och det är vilktigt. Att man nu inte drar in så många kronor är mindre viktigt, men en liten extra slant på något man gillar att göra är extra kul. 
 
Nu är det snart advent och på många ställen finns olika arrangemang där privatpersoner får sälja saker. Julmarknad, skyltsöndag med torgmarknad m.m 
Här i stan har vi flera olika att välja på. Själv ska jag stå på adventsmarknaden, som är varje söndag från 1a advent fram till jul. Det är en kul grej och jag är glad om jag går +/- 0. Då har jag saker över som jag kan ge i julklapp, som då inte kostar mig något. Ja min tid såklart, men tiden har inte stor betydelse när man gör nåt man mår bra av. 
Man behöver inte ha avancerade saker. Många som inte vill, kan, hinner baka lussekatter och göra julgodis utan hellre köper det, men ändå gärna vill ha hemlagat. Det en bra grej för en julmarknad.
Så håll ögonen öppna efter annonser om marknader och boka en plats. Få lite julkänsla, träffa folk, gör nåt ni gillar.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela