Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Åka bort och byta schema

Publicerad 2015-03-14 18:21:00 i Allmänt

Snart bär det av på min 40 års present resa. Åker till Stlm nästa helg och tar en 22 timmars kryssning med Cinderella. Blir skönt att komma bort lite. Även om det inte är m ånga dagar så får man se nåt annat. Lite luftombyte. Samla lite kraft så man orkar jobba på till semestern. 
 
Sen så är det nytt schema som gäller från 30 mars. Då går jag ner i tid till 61 % . Det låter inte mycket men det behövs inte mer. Jag gillar inte alls tanken att man ska slita ut sig, inte orka med nån fritid. Stressa.  För vadå? För att kunna spara mer pengar än man behöver spara? För att bränna pengar på saker man inte behöver? Jag skulle kunna jobba 50% och ändå klara mig. Nu kommer jag ha så jag klarar mig och ändå kunna spara en del. 
 
Själva Resan finansieras helt och hållet med födelsedagspengarna. Handla på Ikea ska jag för presentkort jag fick när jag öppnade konto hos dom. Har presentkort på mcdonalds oxå. 
Kommer handla några saker till renoveringen, men till det finns ju en särskild renoveringsbudget. Så det kommer inte gå några pengar av månadens lön. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela