Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Följ din känsla

Publicerad 2015-09-24 18:03:00 i Allmänt

Det är inte bara ett positivt tänk man behöver. Man måste även lyssna på sig själv. Både ta reda på vad det är man egentligen vill. Och när man står inför ett val, gå på känsla, välj det som känns rätt.
Jag tar min dotter som exempel. Hon flyttade iväg 90 mil för att plugga. Trots att det inte riktigt kändes rätt, och hon hade bara fått tag på ett studentrum. Men sommarjobbet var slut och hon hade inga andra planer så hon åkte. Fyra dagar senare säger hon att hon tänker flytta hem igen. Hon läser in på komvux istället det hon behöver för att söka den utbildning hon egentligen vill. Och samtidigt kan hon jobba lite extra om dom behöver folk där hon var under sommaren. Det var hennes tanke. Hon gick på känsla, lyssnade på sig själv och åkte hem. Hon kommer hem en måndag kväll. Slänger iväg ett mail på tisdag morgon till chefen där hon sommarjobbat, och berättar att hon är hemma igen och kan jobba extra vid behov. Ett par timmar senare ringer chefen och erbjuder henne jobb på kontoret. Hon kan börja samma dag! Hon har gått ut gymnasiet i år, har inte jobbat på kontoret innan, utan i verkstan, och får 26000 i lön! De kan man kalla att halka in på ett bananskal.
 
Så följ din känsla, gör det du mår bra av. Bli ännu mer positiv, och få livet att gå den väg du vill. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela