Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Ekonomin idag.

Publicerad 2013-12-30 21:10:00 i Allmänt

Nu håller jag inte längre koll på hur mycket jag har. Det är lätt att räkna ut om jag vill. Men jag har ju nått mitt mål. Och kommer inte att hamna under det. 
Jag har istället gjort en slags sparbudget. Där jag fördelar det jag får kvar i olika procent. 
Jag har min vanliga budget, där jag skriver in de vanliga räkningarna och mat och sånt som är nödvändigt. Det som är kvar när månaden är slut för jag in i denna sparbudget. Den är uppdelad i ganska många olika kategorier. Tex en stor procentandel går till ett sparande för husrenovering. Sen är det bla nöje, kläder, bil, hälsa, resor mm. Och min tanker är att pengarna i verje kategori SKA gå till just det. Jag behöver göra så, för tex hälsa, där ingår tandläkarbesök tex, det är ju så vansinnigt dyrt, så man går inte dit om man inte måste. Men nu är det väldigt väldigt många år sen jag var till tandläkaren sist, så nu ska jag använda dom pengarna till det. 
Så egentligen är et inte en sparbudget, det är en slösa buget. vad jag ska lägga pengarna på. Sparar det gör jag som jag gjrt i många år, med automatiska överföringar till fonder, pension och olika sparkonton. De är ett par tusen i månaden som går dit. Mer än så finns ingen anledning att spara. Men det kan vara en god idé att ha koll på vad det slösas på. Så inte allt går till dåliga och helt onödiga saker. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela