Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

The winner takes it all

Publicerad 2013-12-25 11:32:53 i Allmänt

Ja, de var just nån dokumentär om Agneta Fältskog, därav just den rubriken. Men, jag har vunnit! Inga miljoner men ändå, jag vinner aldrig. Har vart med i massa julkalendrar denna månad, i dom flesta har jag inte vnnit  nånting alls. Men i en har jag vunnit två ggr!!!  Det är Triabas kalender. Triaba är en panel som jag är med i. Inte en allra bästa, tar ganska lång tid att få ihop något där. Men vad gör väl det när man istället kan vinna.. Det började 12 december, då hade jag vunnit 200 kr. På julafton får jag ett mail om att jag har en kommentar på min andra blogg. Kollade det och det stod grattis till vinsten från en av mina bloggläsare. Trodde först att hon menade den första vinsten. Gick in på Triaba, första pris i kalendern var på 1000 kr, nej inte var mitt namn där, scrollade ner lite, ytterligare några vinnare som fått 100 kr, nej inte där heller. Tänkte igen att det måste vara den första vinsten hon menade. Sen scrollade jag ner lite till och ser dragningen i bloggtävlingen och kommer på att just ja m an kunde anmäla son blogg oxå. Och där är mitt namn!!! Jag har vunnit förstapriset! 1500 kr!! Jag vinner aldrig nåt, men jag har vunnit, fattar ingenting. Men de var en fantastisk julklapp. Fast det inte är så mycket pengar så är det fantastiskt att jag kan vinna nånting.. 
Jag som oftast inte ens orkar vara med i tävlingar för att jag aldrig vinner. Men tävlar man inte så kan man inte vinna heller. Man skulle bara skriva ett inlägg om aventskalendern och maila dom adressen så var man med i tävlingen. Ja jag är nog gladare över den vinsten än jag hade vart om jag vunnit 10 000 på lotto. 
Ja ett fruktansvärt självupptaget inlägg blev det här. Men ibland blir man glad för det lilla. 

Kommentarer

Postat av: Sara S

Publicerad 2013-12-26 08:19:03

Gud vad kul! Grattis.
Tävlar rätt sällan (nästan aldrig just ni) men väljer ofta tävlingar med få deltagare.
En gång var jag med i en fototävling på brio där man lottade ut 3 nya barnvagnar värda 6-7000:-. Vi var bara 6! som tävlade så visst vann vi. Dock var det några år sen nu, kanske ska bli lite mer aktiv när jag är hemma nästa år. Sen vann jag ju koder här förra vecka som jag måste skynda mig att hämta ut.

Svar: Tack! När är det dags för den lilla att anlända?
miljoninnanfyrtio.blogg.se

Postat av: Sara S

Publicerad 2013-12-28 21:46:24

Den kommer i maj så ett tag kvar, ska försöka spara eftersom vi tänkte försöka dryga ut föräldrardagarna.
På tal om att vinna var jag med i en annan tävling förutom din i december och vann även där! Igår ringde de från en mäklarbyrå som satt en lapp på bilen med en tävling. Den var högst lokal så misstänkte att det skulle bli få tävlande (bara några 1,X,2 frågor på nätet, slogans och motiveringar är för svårt), vann en middag för två på en restaurang i vårt kvarter. Ser så himla mycket fram emot att ta med mannen för dit för lite egen tid.

Fin present från din dotter, förstår att det måste värma ordentligt. Visst har du ett barn till? Bor hen hemma?

Postat av: Sara S

Publicerad 2013-12-28 21:46:24

Den kommer i maj så ett tag kvar, ska försöka spara eftersom vi tänkte försöka dryga ut föräldrardagarna.
På tal om att vinna var jag med i en annan tävling förutom din i december och vann även där! Igår ringde de från en mäklarbyrå som satt en lapp på bilen med en tävling. Den var högst lokal så misstänkte att det skulle bli få tävlande (bara några 1,X,2 frågor på nätet, slogans och motiveringar är för svårt), vann en middag för två på en restaurang i vårt kvarter. Ser så himla mycket fram emot att ta med mannen för dit för lite egen tid.

Fin present från din dotter, förstår att det måste värma ordentligt. Visst har du ett barn till? Bor hen hemma?

Svar: Mina döttrar är 18 och 13, och 13 åringen bor hemma på heltid. Grattis till vinsterna, de är alltid kul att vinna. Och har man inte egentid så ofta så är det ju extra kul. Och att äta gratis är extra gott :)
miljoninnanfyrtio.blogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela