Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Oj, var är jag

Publicerad 2013-11-02 09:53:50 i Allmänt

De blev visst inget skrivet här under min lugna vecka, jag hade fullt upp med annat. Och nu så  har jag jobbat nio dagar av tio så de har knappt funnits tid till att leva. Jag har dessutom tagit på mig extrapass. För det finns inga vikarier! Jag bytte min helg med en som behövde vara ledig förra helgen, därför blev det så många arbetsdagar. Sen så var hon tvungen att vara hemma för det hade hänt nåt med hennes man, i onsdags,men dom hittade ingen ivkarie så jag tog hennes skift. Nu i helgen ville den andra vara ledig, men ingen vikarie hittades, och nu sa jag nej, dom frågade mig ja, men jag kan ju inte jobba hela tiden. Och jag vill inte jobba tre helger i rad. Vet inte om det löstes eller om hon inte fick ta ledigt. Men så ska de ju inte behöva vara. Man ska kunna få ledigt om man behöveer. Och vi andra ska inte behöva få dåligt samvete av att säga nej, för vi ska inte behöva jobba hur mycket som  helst för att det inte finns vikarier. Nu tog jag ju bara ett exrapass som jag får betalt för, så de är ok, lite extrapengar skadar inte. Och de handlade bara om fyra timmar. Men man känner ju lite att, ska jag inte kunna vara ledig då, jag har sökt semester 25 november. Kommer mina arbetskompisar inte vilja byta med mig ifall jag behöver nu när jag sa nej till en av dom. 
De ska inte vara så här!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela