Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Byta kuponger, spara pengar

Publicerad 2014-04-30 13:15:46 i Allmänt

Som jag skrivit om några gånger örut så får jag en hel del gratisgrejer. Tex när en ny vara ska lanseras så kan det delas ut en del gratis så man får testa. Men ibland när man får kupongen så visar det sig att den bara går att lösa in i nån butig som vi inte har här, eller så hinner nyheter inte komma in innna kuongen gått ut. Då kan man byta kuponger med varandra. Finns en sida på fb för det. Man byter till nåt som man kan hämta ut. Har gjort ett gäng såna byten senaste dagarna. Eller så kan man byta mot koder man ändå inte samlar på. Finns en massa olika sidor där man kan samla koder och byta till prylar. Te så köper jag Serla toapapper, och det finns en Serlaklubb. Men finns inget i den jag vill ha, så jag har bytt bort koderna på förpackningarna mot andra grejer. Just denna vecka har folk velat bli av med Cocio sportdryck kuponger eftersom dom går ut idag. Det delades ut massor för nån vecka sen. En del gillade inte smaken, eller har inte hittat dom i butik. Vi gillade dom så jag har bytt till mig ett helt gäng. 
 
Ett annat alternativ som är mycket bra, men som tyvärr inte går att göra där jag bor, är att samla på sig gratisgrejer och ge till bättre behövande. Finns bla en sida som heter mathjälpen, där det skrivs när familjer är i kris och behöver mat. En del städer har inlämningsställen som sen delar ut maten. Nåt sånt finns inte här. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela