Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Redan ledig

Publicerad 2014-04-04 17:21:35 i Allmänt

Hann bara jobba kväll igår och 2 timmar i morse, sen blev det inget mer helgjobb för mig. Är hemma och vabbar, de var åratal sen sist. Nu har jag ju inte ens några småbarn längre, men under 16 år så får man vara hemma om man har läkarintyg, och läkaren ansåg det lämpligt om jag är hemma i helgen efter en liten olycka dottern råkade ut för. Inget allvarligt, men de känns skönt att vara hemma i alla fall. 
Så nu ska jag ta vara på tiden bäst jag kan. Ekonomiskt förlorar jag ju en hel del på detta. Så då tänker jag ta igen det i kvalitetstid istället. Både med henne och med mig själv. Få saker och ting gjorda. Hitta på nåt med henne, hur nu det ska gå till. Tonårngar som antingen är ute och ränner med kompisar eller stänger in sig i rummet framför datorn dygnet runt, dom är inte lätt att få med på nånting alls. Om man inte mutar med att om du följer med att handla så får du köpa nåt du vill ha. inte ens de går särskilt ofta. 
 
Hittills så har jag spenderat 2,5 timme med att försöka ordna så det kommer en vikarie för mig. KATSTROFALT säger jag bara!! Så här får det inte gå till! Vi har just fått nya rutiner, tappat vår administratör, och nu ska chefen göra allt. Hon gick inte att få tag på! Den andra fanns inte heller på plats, den tredje och fjärde som jag inte ens vet vilka dom är, fannt inte heller där. Bemanningsenheten sa att man får inte ringa själv dit, det måte gå via chefen. MEN OM DOM INTE SVARAR DÅ!!!?!?? Gaaah, jag höll på bli galen till slut. Tur det inte är ett litet barn det handlade om så kräver min fulla uppmärksamhet. 1½ timme innan jag skulle vart på jobbet igen så fick jag tag på Bemannings en gång till och sa som det var, att nu är det akut kris och jag får verkligen int tag på nån. Försökt via växeln till deras mobilnummer och allt. 
 
Haha när man talar om trollen, nu ringde min chef.. Hon förstod då inte alls varför inte nån hade svarat nånstans... de skulle hon kolla upp för så ska de ju inte vara... och så sa hon att vi ska ringa samma gamla nummer som gick till admin förr, för då ska det kopplas så nån svarar. Det visste jag inte, men hade  även ringt det nr så det funkade ju inte  heller. Ja men nu är det löst i alla fall. Tyvärr med hela fem olika vikarier för mig. Vilket även det är katastrofalt. Men vad gör man när det aldrig finns vikarier. 

Kommentarer

Postat av: Sara S

Publicerad 2014-04-25 20:28:54

Vart tog du vägen?

Svar: Ja de kan man ju undra. Jag har nog gått vilse i våren eller nåt. Tack för att du frågar. Kommer att vara mer ledig än jobb närmaste två veckorna så då ska jag väl lyckas knåpa ihop nånting :)
miljoninnanfyrtio.blogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela