Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Traderat

Publicerad 2014-06-03 10:14:36 i Allmänt

Ibland känns det bara som näää jag orkar inte hålla på fota, lägga in annonser, hålla koll på kontot, skicka påminnelser till dom som inte betalar i tid, skriva ut adresslappar om man ska skicka med schenker och sen fara iväg med paketen. Men så tar jag och gör ett ryck ändå ett par tre ggr per år. Och de brukar bli runt en tusenlapp per gång. Varför ska man slänga när det faktiskt går att sälja. 
Denna gång gjorde jag det lätt för mig, och buntaade ihop till stora paket efter storlek. Lättare att sälja, blir mindre annonser, och man får iväg sånt som annars är svårsålt. Det blir frömodligen lite mindre pengar. Men det är inte säkert, lägger man ut plagg ett å ett så blir hälften inte sålda, och man måste ha ett lågt pris för att få iväg det. Och tradera tar ju 10% eller minst tre kronor i provision. 
Nu blev det i alla fall lite m er än tusenlappen. Och allt jag rensat bort från min garderob nyligen är borta. Och kläder jag fösökte sälja en och en som dottern rensade i höstas men inte blev sålt är även det borta. 
Känns skönt att inte ha en massa kläder liggande. Och en extra slant inför sommaren skadar inte det heller. 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-06-08 09:42:29

Jag tycker också att Tradera är en lite jobbig sysselsättning. Att gå och posta är det jag drar mg för mest. Sen tycker jag att det är så små summor man tjänar. Jag brukar lägga mina saker till återvinning eller hjälporganisationer istället.
Jag gillar dock att själv fynda på Tradera :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela