Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Billigt

Publicerad 2014-05-10 12:32:00 i Allmänt

Tänkte bara visa ett exempel på hur mycket man kan få gratis. Detta handlade jag idag. Det enda det var fullpris på var jästen. På fiskgratängen var det rabatt för att jag är självskanningskund. Restan är betalt med kuponger. Lindor har ett chokladhjul hela maj, jag vann igår. Barilla har jag bytt till mig då jag hade soja från Smartson som inte fanns här. Minidesserten och Grissinin är från Coops Smaktestarna. Naturgodiset hade jag en rabattkupong på 30 kr. Även Kvargen och frozen youghurt har jag bytt till mig  mot sånt jag inte får tag på här.Totalt för allt detta betalade jag 23 kr! Totala värdet är 262 kr. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sara S

Publicerad 2014-05-10 21:22:53

Riktigt bra. Måste spana in de där sidorna/grupperna. Är jättekass på att använda kuponger, känns lättare när det är ajälvscanning. Ska bättra mig när jag är föräldrarledig.

Har ju tyvärr ingen blogg, får utlopp i ditt kommentatorsfält istället😉.

Idag var jag förresten på barnprylmarknad. Jag lämnade in saker och kläder som inte avsänds för försäljning och köpte en del nytt. Sålde för 450:- och handlade för 350:-, fick massa bra saker. Bl.a. en fräsch bröstpump för 40:-, sånt som känns jättetråkigt att lägga ut flera hundra på.

Som jg skrev om barnsakerna sist så blir det mycket begagnat och ofta sponsring till de dyra/nya grejerna. Köpte bl a en mini rodini klänning idag för 75:- som jag såg sålts på tradera för 270:-. Behåller nog denna till dottern men kommer förhoppningsvis ändå gå plus på den när jag säljer den sen.

Svar: Sälja och köpa begagnat är ju jättebra. Särskilt om man säljer för mer än vad man köper för.
miljoninnanfyrtio.blogg.se

Postat av: Sara S

Publicerad 2014-05-10 21:26:57

Ps, hur hittar jag grupperna?

Svar: Gruppen har gjorts hemlig pga att admin fått en del påhopp av oseriösa personer. Det går att gå med om någon som redan är medlem ger admin mailadressen. Så om du vill kan jag ge henne din mail. Det är nu 160 medlemmar och ingen är kvar som försökt lura till sig saker. Så man kan vara trygg med att det man byter till sig funkar.

Du kan även själv maila admin skrev hon nu. [email protected]
miljoninnanfyrtio.blogg.se

Postat av: Sara S

Publicerad 2014-05-12 19:04:15

Då ska jag maila henne. Tack för hjälpen.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela