Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Byteshysteri

Publicerad 2014-05-27 16:42:37 i Allmänt

Facebook gruppen jag är med i som heter Kupongbytarna ( hemlig grupp numera eftersom oseriösa bytt bort redan använda kuponger bl.a) där har det uppstått fullstädig hysteri senaste dagarna pga att Statoil har ett spel som man kan spela en gång om dagen och vinna allt möjligt. Men naturligtvis vinner man det man inte vill ha... Jag har nu två dagar i rad vunnit kaffe, jag dricker inte kaffe. Finns andra som inte dicker cola, som vinner cola osv. 
Första dagarna var det lätt att byta bort sina priser, tills alla insåg hur lätt det är att vinna grejer, och att detta spel ska hålla på hela sommaren, och det kommer totalt att delas ut ca 150 000 priser!! 
Verkar ju helknasigt, men säkerligen tjänar Statoil massor på det. Dels så är det många som tycker det är skämmigt att hämta gratis utan att köpa något annat. Och så kanske man åker dit för att tanka samtidigt som man hämtar sina grejer istället för att tanka på en annan mack. Själv så har jag Statoil 50 meter från jobbet, så jag bara springer in på rasten elelr när jag slutar, och inte har jag någr problem att hämta utan att handla nåt annat. 
Men hur som helst, det gör att nu vill inte folk byta längre för man kan ju vinna själv istället.. Så nu har det börjat bytas tex 3 vinster mot en annan kupong. Själv försöker jag för tillfället byta 5 vinster mot två kuponger. Få se om det går, annars skänker jag väl bort dom till slut. Är ju ganska onödigt att hämta kaffe bara för att det är gratis när man ändå inte tänker dircka upp det.. 
 
Har ni ännu inte hittat spelet. Gå in på statoilse.gevinst.nu och vinn lite grejer :)

Kommentarer

Postat av: Sara S

Publicerad 2014-05-27 18:08:45

Jag var inne igår första gången och sen idag med.
Kör ju så sällan bil men kom på att vi har ca 500 m från oss precis vid min mamma.
Jag är ute efter välling så hoppas på att kunna samla på mig lite grejer nu för att kunna göra mitt första byte.
Jag har nästan blivit besatt att kolla den där gruppen nu när jag går hemma och väntar. Jag är dock sån där som tur att det är jobbigt att gå och hämta ut grejer, perfekt med sånna där ställen där man scannar sina varor själv och stoppar in kupongen i en maskin.

Går fortfarande och funderar på att skaffa seqr eftersom att jag handlar mest på Willys.

Svar: Och jag fortsätter vara avis på alla som har Willys och kan använda seqr :p
miljoninnanfyrtio.blogg.se

Postat av: Anette

Publicerad 2014-07-05 21:05:19

Hej, jag har försökt vinna, men det är svårt, har inte lyckats än. Det är så många som har fler nr att tävla med. Jag har bara ett mobilnr.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela