Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Dagens snöstatus

Publicerad 2014-05-23 10:38:00 i Allmänt

JAg vet att det är lite svårt att förstå för sörlänningar hur extremt länge vi har snö här uppe. Precis som det för oss är helt obegripligt hur det kan vara grönt i april. Man ser bilder på gröna gräsmattor i april, när vi fortfarande har en meter snö på gården. Snösmältningen har just börjat då... 
 
Här kommer lite bilder på hur vi har det just idag. 
 
Detta är dundret. Bilden fotad mitt i stan, där finns i alla fall inte nån snö kvar. 
 
 
Där jag går med hundarna, ett par hundra meter från mitt hus, finns en bäck som är lite översvämmad för tillfället, och en del snö kvar i skogen. 
 
 
 
Som synses ingen grönska ännu. Men jag har knoppar på rönnen på gården, men björkarna har knappt ens några knoppar. Några grässtrån har jag börjat få där snön försvann först. Men har ännu en plätt på en kvadratmeter med snö kvar i ett hörn. 
 

Kommentarer

Postat av: Sara S

Publicerad 2014-05-23 12:37:10

Vilken skillnad det kan vara i detta avlånga land. Synd att jag inte kunde lägga upp en bild i kommentarerna hur det såg ut när jag satt på balkongen och åt frukost imorse. Ni har ju i alla fall det vackraste framför er.
Hur långt upp bor du?

Ingen bebis än. Detta är nr 3 och de andra har kommit en vecka över tiden så blir väl något liknande den här gången.

Svar: Ibland kan man tro att jag bor på nordpolen, men jag har faktiskt hela 40 mil till Sveriges nordligaste punkt Treriksröset. Jag bor 10 mil norr om Polcirkeln. Och nästan på Odlingsgränsen. Så här är det svårt att odla grejer.. Fågelvägen så är det bara 88 mil till Stockholm, och 135 till Malmö. Låter ju inte så långt, men enorm skillnad i klimat.
miljoninnanfyrtio.blogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela