Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Måndagstips

Publicerad 2014-05-12 10:27:10 i Allmänt

Har man möjlighet att handla på måndag morgon så är det bästa dagen. Eller kanske man hinner på lunchen. Finns även en chans att det blir bra på eftermiddagen, men ju längre tiden går desto mer missar man. Dels så finns ofta varor till nedsatt pris pga av att bäst före datum närmar sig, mer på måndagar än andra dagar. Sen så alla veckans erbjudanden, vissa tar slut väldigt snabbt. Här hos oss brukar det vara så att varorna fylls på på torsdag em, så hann man inte med på måndag har man en ny chans på torsdag. 
Planera inköpslistan efter veckans erbjudanden, man kan spara hur mycket som helst på det. Istället för att ha gjort upp ett matschema i förväg och äta korv när korven är som dyrast osv så kollar man erbjudanden först och sen planerar man vad man ska äta. Och köp storpack när det är riktigt billigt om det handlar om torrvaror eller sånt som går att frysa. 
De flesta butiker har reklambladen på sina hemsidor. 

Kommentarer

Postat av: Sara S

Publicerad 2014-05-21 21:05:49

Tack för tipset med fv-gruppen, har fått ett par bra tips men mycket är så nytt så jag fattar inte riktigt.
Helt plötsligt skriver någon "chokladmuffins" eller Eriks såser men fattar inte vad man ska göra. Är det oftast deras fb-sida man ska in på då? Eller hemsida?
Har en del att lära.
Jag gick på mammaledighet denna veckan = mycket tid och lite pengar så ska bli lite mer aktiv.

Mina nästa steg är coops provsmakning (är det också via fb?), seqr och ev roamler. Använder du alla dessa?

Måste erkänna att jag ju blir lite nyfiken på vem du är...

Svar: Haha insåg just att man blir lite skadad när man håller på med sånt här :p Man vet precis vad nån menar när dom skriver "muffins" eller "sås nu" tex. Det innebär att något som släpps olika tider varje dag just har släppts. Just denna vecka kan man få chooklasmuffins, grädde eller choklad hos Coop. Du registrerar ditt medmera kort på Coops hemsida, och så går du in på Smaktestarna s¨får man testa en vara varje vecka. Men väldigt mycket delas ut på fb. Just nu finns dagligen Erics såser, Rydbergs bea och Limpkaka från Polarbröd. Nån var maj ut och nån lite längre. Jag har skickat en vänförfrågan på fb, till någon jag tror är du... kanske det blev fel, m en har du fått från någon okänd så kanske det är jag :)

Seqr använder jag inte ertersom det gäller på Willys som vi inte har här :( Roamler har jag använt ett år. Men sen jag bytte mobil så har jag problem med appen, så nästan varje undersökning så är det nåt krångel så jag ska sluta med den tills jag byter mobil igen. Men det är annars ett enkelt sätt att tjäna lite extra, ett par minuters jobb är för det mesta allt som krävs. Tyvärr har inte så mycket funnits här. Man i södra sverige verkar det vara hur mycket uppdrag som helst.
miljoninnanfyrtio.blogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela