Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Sommar sommar sommar

Publicerad 2014-05-21 21:45:48 i Allmänt

Ja än är det lite tidigt att ropa hej. Inte helt ovanligt att vi får sommarvärme i mitten av maj och sen är det nästan vinter igen fram till midsommar. Men snön smälter i rasande fart, på bara några dagar har jag fått nästan helst snöfritt på gården. Det har till och med börjat växa lite gräs, och rönnarna har knoppar. Ja även björkarna har pyttesmå knoppar, så snart har vi löv på träden. Sommaren är så kort så kort och vintern så offantligt lång här uppe. Men då tar man bättre vara på det lilla. Man blir lycklig av solen, värmen och det gröna. Man är ute så  mycket man kan. Och samlar kraft och energi så man orkar skotta metervis med snö hela vintern sedan.. 
 
Ja de var bara det. Ingen ekonomi, inga tips. Bara lite känsla av lycka så här på kvällskvisten. 

Kommentarer

Postat av: Sara S

Publicerad 2014-05-22 12:08:30

Oj, är det på allvar ni haft snö tills nu?
Och visst är det fantastikt med vår och sommar. Just idag är det för varmt för mig, redan 25* kl 12 och jag är ju beräknad imorgon så är galet varm i mig själv.
Nackdelen med att våren/sommaren kommit så fort är att naturen bara exploderar och här har syrenerna redan börjat bli bruna. Men visst är det makalöst vackert...

Svar: Grattis! Om nu den lille har behagat titta ut.. Men det var väl inte första barnet? då är ju chansen större att inte gå över tiden. Men första var 12 dagar försenad. Den andra kom på utsatt datum.
miljoninnanfyrtio.blogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela