Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

De ska inte vara lätt

Publicerad 2014-11-19 10:06:42 i Allmänt

Nä men varför göra de lätt för sig när man kan krångla till de. Man ska tydligen inte röra på gamla grejer. När toatolen togs bort inför renoveringen så sprack alla 35 år gamla introkade packningar. Så när den sattes tillbaka så blev det såklart läckage. Och det funkade int eatt täta med silicon. Så det blev en ny toastol oxå. Alltså en totalrenovering. Inte riktigt vad som var tanken. Men de blir sällan som man tänkt sig. Och inte passar nya grejer ihop med gamla grejer heller. Så det fick bli en speciallösning, som jag kom på helt själv. Så nu har vi en ny och fungernade toa, som inte var särskilt dyr heller. Finns toastolar på Coop för 495! Vad jag hört så har dom där riktigt billiga lite tunnare emalj, så efter några år så kan dom bli svårare att rengöra. Men för det priset så får man 5-6 stycken jämfört med en från tex gustafsberg. 
Och med min egna lösning med en koppling från coop för 79 kr så sparade jag in på många många hundralappar och en lång väntetid jämfört med om jag skulle tagit hit en rörmokare. För hanteverkare, dom vet hur man tar betalt... Och inte har dom tid att komma just när man behöver dom heller. 
 
Idag väntar jag på leverans från Ikea, så då blir det till att skruva ihop skåp, och förhoppningvis få tvättstället att passa i gamla rör (hur stor är den chansen... ) eller ta en ny tur till Coop och finurla ut vad man behöver för nya kopplingar.  
 
Sen ska jag böra med lilla hallen, som bara ska få ny tapet och lite ny inredning, bör inte ta så länge. tänker inte slita ut mig, utan jobbar med renovering max två timmar i taget, och bara på lediga dagar. Så med inte så länge menar jag att jag bör vara färdig i god tid före jul. Sen tar jag lite ledigt från renovering ett tag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela