Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Investera i hälsa

Publicerad 2014-11-28 22:16:46 i Allmänt

Till sommaren går min dotter som inte längre bor hemma, ut gymnasiet, så då behöver jag inte längre betala underhåll. Dessa pengar jag då får över vill jag investera i min hälsa. Jag vill gå ner i arbetstid, för att undvika att bli sjukskriven, för att orka jobba i 25 år till, för att inte bli utsliten. Detta måste vi börja titta på ganska så snart, eftersom facket ska godkänna och allt ska vara klart redan i februari då vi ska ha sökt semester och bemanningen börjar titta på semesterrekryteringar. 
Vi måste bestämma hur mycket jag ska gå ner och min kollega då gå upp i tid. Vi jobbar nu nästan lika mycket. Och såklart vilka skift hon ska ta av mig, och skriva om schemat. Jag kommer inte gå ner så mycket så att jag får 1273 kr mindre i lön, snarare 6-700 kommer det nog att hamna på. Men då kan jag använda resten till tex olika behandlingar, akupunktur eller massage som är bra för min kropp. 
Så idag har jag stirrat mig blind på schemat för att komma fram till vilka alternativ som finns, hur många procent och vad de innebär i pengar, så jag har nåt att komma med när vi ska ha ett möte på tisdag. Så får vi båda fundera över jul och sen ska vi ha möte med chefen i början på nästa år är det tänkt.
Kännns även skönt att gå ner i tid rent psykiskt. Jag har inte så väldigt fysiskt tungt jobb, de är vissa dagar de är en del bärande. Men psykiskt är det i perioder väldigt påfrestande. Det är inte lätt alla gånger att jobba  med funktionshindrade som har både fysiskt och psykiskt handikapp. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela