Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Snart är det jul

Publicerad 2014-11-07 11:39:00 i Allmänt

Jobba, renovera på ledig tid, snart är det jul och hela huset är kaos. Men de är ok, de ska vara kaos  när man renoverar, det blir alltid värre innan det blir bättre... Hoppas få lite mindre kaos innan första advent bara, vill ju inte plocka fram julsaker när man inte ser dom för allt bråte. Men nu är iaf matta lagd på toa, och i helgen blir det tapeter. Sen är det bara att vänta på att allt från ikea ska komma den 19e. Sen smågreja lite i taget med lilla hallen, utan att det ska bli allt för mycket kaos. Men det blir nog bra. 
 
Renoveringsbudgeten ser ut all hålla mycket bra. Vi har valt lite dyrare av en del saker än vad som var tänkt från början, men då sparat in på annat. Som att köpa tapeter på rea, kolla runt var det är billigast men lim, spackel, och sånt som ändå inte syns. 
Så det är mitt tips för en renovering. Sätt en budget, hittar man något billigare än vad man räknat med så kan man lägga lite mer på något annat. 
Bara nåt så enkelt som att skippa golvlister och ha matta med uppvik sparar ca 400 kr. Det var inte ens ett medvetet val, eftersom nya regler säger att man måste ha uppvik på matta i toa, trots att det inte finns dusch och det tidigare inte var uppvik. Med den besparingen och rea på tapeter så la vi dom pengarna på snyggare men dyrare badrumsmöbler. 
 
Har satt en total budget på 50 000 för hall, kök, toa, vardagsrum. 35-40 för köket och 10 för resten, men det tycks hamna på 8 ungefär. Trodde först att 50 kanske skulle bli för lite, men det verkar som att det blir över istället. Pengar jag sedan kan lägga tex på ett snyggt men dyrt badkar när badrummet ska renoveras. 
Men jag fortsätter ju att spara såklart. Så innan nedervåningen är färdig så kommar jag säkert att ha hunnit spara 30000 till.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela