Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Två månader kvar

Publicerad 2014-11-17 11:59:00 i Allmänt

Sen är jag 40!! Men miljonen den nåddes ju för drygt ett år sen. Och den håller sig intakt trots att jag bränner rätt mycket pengar på renovering. För jag fortsätter naturligtvis att spara i samma takt. Pengarna som går åt tas från det jag redan sparat ihop till just renovering och inte från månadens inkomster. 
 
Jag har ingen som helst 40 årskris. Ser fram emot det. Får fler semesterdagar. Jag blir en bättre och bättre männika med åren. Lugnare, tryggare, smartare. Man lär så länge man lever.. Jag är färdig med barn. Känner inget som helst behov av att vara sambo. Jag lever mitt liv precis som jag vill leva det. Funderar på att gå ner lite i arbetstid. Få mer tid och ork att göra vad jag vill. För pengarna behöver jag ju inte. Jag har diskuterat med min kollega, och hon vill gå upp i tid, så vi ska börja titta lite på schemat nån gång efter jul. Min äldsta dotter går ut gymnasiet nästa år, så då behöver jag inte heller längre betala underhåll till henne. (hon är skriven hos sin pappa och går gymnasiet på annan ort) Så varför inte investera dom pengarna i att jobba mindre. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela