Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Renoveringsblogg??

Publicerad 2014-10-21 10:19:09 i Allmänt

Känns som att det finns viss risk att detta utvecklas till en renoveringsblogg, eftersom jag ska renovera hela huset, fast ett rum i taget, under några år. Och även utsidan. 
Men varför inte förena renovering med ekonomitips. Jag har som sagt byggt ett hus tidigare och har rätt bra kol på vad saker kostar och hur otroligt mycket det kan skilja i pris på olika byggvaruhus. Och även vart man kan spara in och vart man inte bör snåla. Så det kommer jag att tipsa om framöver. 
Ska även fortsätta som tidigare, med vanliga ekonomitips. Och lite blandat om allt möjligt som vi gör. 
 
Jag är lite dålig på att lägga in bilder här, är lite för krångligt. Är det bilder man vill se så är det Instagram som gäller. Där blir det ganska mycket, om allt möjligt. Gratisgalen heter jag alltså där. 
 
Nu är det inte länge till vi åker till Stockholm. På lördag bär det av med nattåget. Då ska det handlas grejer till toan. Kommer att bli en del lack och tapeter på Rusta. Och tyg och badrumsmatta på Ikea. Och kanske lite annat här och där. 
Men först ska det beställas golv. Blir våtrumsmatta. Känns dumt att inte byta golv när man ändå håller på, och när alla andra golv på nedervåningen ska bytas. Dessutom så sparar jag 400 kr på att slippa byta golvlister om man gör som dagens regler säger och lägger in våtrumsmatta med uppvik. Mattbytet går på 1000 kr. Så 600 extra för ett nytt golv istället för nya lister tycker jag är helt ok. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela