Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Semestrat

Publicerad 2014-10-30 21:40:44 i Allmänt

Ja då har vi varit till Sthlm. Rusta hade 25% på tapeter så jag passade på att köpa 10 rullar. Till toan som är under renovering nu, och sen ska jag ta en liten hall. Och en öppen vägg som är mot både hall och vardagsrum. Blev även lite lack, så jag kan börja greja på. Jag spackklar och slipar och drundmålar väggarna för tillfället. Så kanske mattan kan läggas på söndag eller nåt sånt.
 
Har inte beställt badrumsmöblerna än. Var på ikea och kollade på dom och vi ändrade oss totalt. Men måste fundera lite till på saken. De blir betydligt dyrare med den andra sorten. Men å andra sidan så sparade jag ca 500 på tapeterna i och med rean. Men om man tänker att jag istället slulle köpt dom här hemma, där rusta inte finns, utan typ borosantapeter för 400 kr rullen, ja då sparade jag tusenlappar.. 
 
I övrigt så var det väldigt skönt att komma bort lite. Se nåt annat. Göra nåt annat. Träffa syster. Vara ledig en vecka. Eller jag är ledig totalt 11 dagar, men semster en vecka. Skulle ha jobbat helgen så jag är ledig även måndag. 
 
Passade såklart på att handla på Willys med seqr, två ggr, eftersom vi kom på söndag. Och hämtat bonaqua gratis med 10 kr rabattupong. Här kostar dom 12 kr. Och billig fanta blev det ocå med 10 kr rabatt. Gjorde även en undersökning på ica där jag skulle handla för 200 kr. Lite knasig ersättning, 100 tillbaka på inköpet och 125 kr i lön. Men det blev ju gratis mat iaf. Handlade mat som vi åt och så lite färdkost till tågresan hem. Blev även en del mat kvar så syster fick några matlådor. Hon är inte mycket för att laga mat annars, varför är en helt annan historia :p men nu har hon lite i frysen iaf.

Kommentarer

Postat av: JenniP

Publicerad 2014-10-31 10:31:28

Lite nyfiken på hur du kom med i Ica-undersökningen?

Svar: Jag sökte den och fick den. Finns inte mycket här uppe så man får passa på när man åker iväg. Betterbusiness är det som hade den.
miljoninnanfyrtio.blogg.se

Postat av: JenniP

Publicerad 2014-11-02 15:22:09

Ah, vad smart, tack för svaret!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela