Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Höst??

Publicerad 2014-09-07 15:58:53 i Allmänt

Är de verkligen höst? Känns då inte alls som det. Dels så är det bara knappt en vecka sen min semester tog slut, och så är det väldigt varmt och fint väder. 20 grader och sol idag. Har nu varit tre helger irad och vandrat på Dundret. Bra motion, frisk luft, inga mygg, bara härligt. Igår blev det en mil. Nästa gång blir det längre än så, då ska tre toppar bestigas. 6 månader per år är det faktiskt helt ok att bo här, till och med fantsastiskt bra. På vären, när snön börjar smälta och solen skiner och man kan promenera på isar, åka skoter, grilla korv. Sommaren med midnattssol, man är pigg, behöver knappt sova.  Hösten är oxå allt bra fin när man kan vara ute i skog och mark. Men sen kommer det. Vintern. För kallt. För mycket snö. För mörkt. För lång. Men å andra sidan, jag har ju hellre snö än slask och regn på vintern. Men skotta bort flera meter snö, och ha en massa dagar med -35, de är inte jättekul faktiskt. Och en hel månad när man inte ser skymten av solen. 
 
Men än är det höst, kanske en månad innan första snön kommer, åtminstone ett par veckor. Och den kommer sällan för att stanna förrän i slutet av oktober. Eller tom i november ibland. 
 
Nedan lite bilder från mina vandringar. Först från igår och den nedre från förra helgen. Där bor jag. I staden mellan fjällen. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela