Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Val

Publicerad 2014-09-12 21:18:43 i Allmänt

Ja ska man prata om valet i en blogg egentlgen. Kanske inte är helt bra. så jag säger bara: gör din röst hörd, gå och rösta på söndag. 
Jag vet vilken sida jag står på, har alltid gjort, kommer alltid att göra. Däremot har jag växlat lite mellan partierna. Och i år är det extra svårt. Jag har frotfarande inte riktigt bestämt mig. Tror att jag bestämt mig i riksdagsvalet, men i kommunvalet tvekar jag. Dom som styr nu tycks bara sitta och lova saker men inget händer. Vi behöver nya bostäder, massor med bostäder. Lkab river fortare än det byggs nytt. Är just nu 9 års kö till hyresrätter. Var 6 års kö för tre år sedan. Vissa vill ha bort delade turer i vård omsorg, jag vill ha mina delade turer. Jag är kort sagt inte riktigt överens med någon. Hade tänkt att jag ska förtidsrösta i morgon. Men jag vet ju inte på vad.. men vet jag det bättre om jag väntar till söndag? förmodligen inte. Jag röstar nog med hjärtat, eller magen... som jag gjorde i Eu valet, jag bestämde mig när jag stod där. 
Jag har diskuterat politik med allt och alla sista veckan. Min syster jobbar i ett parti, en kompis i ett annat, en annan röstar på den andra sidan. Har hyfsat bra koll vid det här laget, men ändå vet jag inte. På det stora hela står jag närmast ett parti, men vissa frågor är jag inte alls överens med dom om. Därför blir det svårt. Men huvudsaken är väl tt jag röstar på rätt sida. Statsministern blir ju densamma ändå. Så länge den sidan vinner. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela