Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Ljuset i tunneln

Publicerad 2015-02-15 22:09:37 i Allmänt

Äntligen. Veckan är slut. värsta jobbveckan är över. Värsta förkylningen börjar släppa. Jobbat 6 dagar, 50 timmar, och varit sjuk hela veckan. Ingen bra kombo. Men kändes inte som ett bra alternativ att sjukskriva sig av flera anledningar. 
Vikariebristen till att börja med. Blir struligt på alla sätt när det inte finns vikarie. Dessutom hade jag redan tagit på mig att jobba extra, för att det inte finns vikarier... Och när man jobbar helg vill man inte vara sjuk. Helgob är ju lite vad an lever på. Och en karensdag en dag man jobbar dubbla är inget man vill ha. Och så har jag haft en bredvidgång, de sätter man inte på en vikarie. 
Ja helt enkelt har det vart en usel vecka. Men den är nu slut. Och nästa vecka kommer att bli så bra så bra. Jobbar bara två dagar. Och båda dagarna har jag en bredvidgång. Och så har jag lönesamtal, som förhoppningsvis blir bra. Men svårt få högre lön när man får ny chef varenda år. Få se vad den nya säger, om det är samma visa som alltid "jag har ju inte hunnit lära känna dig ännu ..."  Nåja, det blir vad det blir.
Nu blir det godnatt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela