Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Lyx i vardagen

Publicerad 2015-02-18 15:10:51 i Allmänt

Har ni sett att best western delar ut 100 hotellfrukostar varje dag februari ut? Döm om min förvåning när jag såg att vår lilla håla fanns med på listan. Visste inte att ett av våra hotell är ett best western, men så är det och i morse lyckades jag norpa åt mig en frukost! Som gäller imorgon. Så innan jobbet så äter jag lyxfrukost. Jag älskar hotellfrukostar. Men det är inte ofta man bor på hotell, inte jag ialla fall. Gjorde det visseligen en natt i början på januari. Men det var då de. Jag ska få in lite mer lyx i vardan nu när jag blivit så gammal har jag tänkt. 
 
Om en månad så åker jag på en liten resa som jag fått pengar till när jag fyllde år. En liten kryssning till Åland blir det, fast det är resan som är målet. Nattåg i egen sovvagn och kryssning med en natt på båten. Och så blir det spa på båten oxå. De är lyx för mig det. Hålla på resa till Thailand som alla andra är verkligen inte min grej. En hotellfrukost är lyx. Spa är lyx. Komma bort några dagar är lyx. Till helgen ska jag bort, till en stuga utan vatten och med utedass. Men att bara komma bort är ändå lyx, trots att det är primitivt. Som jag sagt många gånger så behöver man inte bränna massa pengar för att ha det bra och må bra. Bara man tar vara på tillfällena som ges. 
Tex om det delas ut en gratis frukost så tar man chansen. Gratis är gott :)
 
Vill du ha chansen så gå in här http://frukost.bestwestern.se/  och kolla om ett hotell nära dig har gratis frukost. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela