Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Renoveringen forsätter

Publicerad 2015-03-05 09:04:40 i Allmänt

Har haft ett par månaders paus nu. Men nu är jag full av energi och lust att fortsätta. I måndags las nytt vardagsrumsgolv. Det är så fantastiskt enkelt, färdigt på nån timme, i stället för att börja slipa och lackasom skulle tagit en vecka, då vi inte ens hade kunnat vara hemma. nä tacka vet jag laminat. Dessutom är det tåligare. Parketten var full i repor efter klor, och vattenfläckar. De värta som kan hända om laminat blir blött är att det kan resa sig lite i skarven, men det blir inte missfärgat. 
 
Sen så vart det operation tapetsera jättehög vägg. Hade inte en anig om hur det skulle gå till. Tog in stegen utifrån och jodå, det funkade, efter viss tveckan, jag är ju för tusan höjdrädd. Läskigt värre var det, och det blev inte helt hundra bra högst upp mot taket, men det ser man inte alls från golvet, och hur ofta tar man in en stege för att inspektera väggarna.. 
 
Nu så ska jag slipa och måla trappan, och sen fortsätta med samma tapet under trappan. Sen är frågan. Vad gör jag sen??  köket eller badrummet?? Båda är jobbiga, tidskrävande och väldigt dyra projekt. Jag kommer nog att ta ett par månaders paus igen, men under sommaren så ska nåt av det göras. Och ja jag har sparade pengar till båda. Så pengar är inte problemet. Men de blir så himla massa bök och stök. Och jag är mer säker på hur jag vill ha badrummet än hur jag vill ha köket. Jag får fundera lite till på saken. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Miljonär&Pappa

Publicerad 2015-03-11 17:26:05

Hej! Hur ser ditt sparande ut?

Svar: Alla pengar som blir över placerar jag lite här och där. Kapitalkonton, fonder, sparkonto med högst ränta. Tar inga onödiga risker och placerar inte i aktier och annat.
miljoninnanfyrtio.blogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela