Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Gratis

Publicerad 2012-08-25 11:11:05 i Allmänt

Igår hämtade jag ut en massa gratissaker med mobilkuponger som går ut den sista. Det blev 4 paket scan skivad skinka. 4 burkar Xubi. 2 påsar Pågen Äntligen bröd. Och så hade dottern beställt en burk Nutella... och för den fick jag betala 6 kronor... Eftersom Coop hade erbjudande om 2 paket scan för 44 kr, men kupongerna gällde för normalpriset på 28 kr styck! Så jag FICK alltså pengar för att hämta gratis mat! Fyra paket skinka räcker både till att använda som pålägg och till att göra tex pizza eller pastasås eller makaroniåda eller skinkpaj eller kanske rent av alltihop..
 
Väl hemma möttes jag av 3 paket i brevlådan. Alla innehållande gratis grejer! Ett kom från Nelly. Man har senaste tiden fått rabattkoder lite här och där till dom på 75 kr, så man har kunnat beställa en sak för upp till 36 kr och få frakten betald helt gratis. Just detta paket innehöll ett schampo, men jag har även beställt en duschkräm och fick igår en till kod som jag ska beställ nånting för idag.
Sen var det ett paket med lite grejer från Buzzador, där jag är med och får då och då testa  olika produkter. Och även dela ut till andra som får testa. Denna gång produkter från Pantene. Sjäv fick jag Schampo, balsam, inpackning och värmeskydd.(Dessa ska min ena dotter få i julklapp) Sen är resten på väg i ett separat paket som ska innehålla schampo som ska delas ut till vänner och bekanta. Tror det var 6 eller 8 flaskor.
Tredje paketet innehöll massa godis. Jag bloggade om en godissida i min grstisblogg. Och som tack fick jag ett paket med en massa godis. Dessa blev en muta till min dotter igår. För jag åkte på att jobba 13 timmar eftersom min kollega blev sjuk och dom hittade inte nån vikarie. Så dels för att hon fick vara ensam hela långa dagen, och för att hon då fick städa alla kaninburarna själv för jag varken hann eller orkade. ( 5 kaniner har vi och jag och dotter på 12 delar på ansvaret.) Och för att hon fick ta alla hundpromenaderna hela dagen. Och för att hon fick laga middag till mig för att jag skulle hinna handla på rasten...
 
Gratis är gott :)

Kommentarer

Postat av: Annelie

Publicerad 2012-08-25 18:32:23

Vad heter din blogg?

Svar: Hej Annelie. Min andra blogg är inte så mycket att läsa. Den skriver jag mest för att samla poäng på Gratisbio, och för att få gratisgrejer för att jag skriver om olika sidor. Reklam helt enkelt. Men vill du ändå läsa den så är adressen: lillajag75.gblogg.se
miljoninnanfyrtio.blogg.se

Postat av: Annelie

Publicerad 2012-08-25 19:06:18

Jag bloggar på gratisrgott.blogspot.com nämligen... Gillar gratisbloggar ;-)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela