Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Resultat i augusti

Publicerad 2012-08-30 12:58:00 i Allmänt

En ganska bra månad igen. Lite lagom med räkningar. Lite lagom med inkomster.
Utgifterna har förutom de fasta bestått av elräkning, som hittills är årets lägsta. Men snart ökar dom igen. Kaske att nästa kan vara lite lägre. Men vilken dag som helst kommer jag att slå på elementen för nu börjar det bli kallt inne. Lite småshopping på Noliamässan för 300 kr. Sen så har det börjat köpas lite höstklader. En regn/vindtät jacka till mig och regnkläder till min dotter. Men jag batalade bara 49 kr i kontanter, resten betalades med presentkort.
 
Inkomsterna har förutom den vanliga lönen och barnbidrag, underhåll m.m. kommit från extrajobb, extraunderhåll, som denna månad blev hälften av vad jag ska ha, och så återbetalningen på bilförsäkrningen  från den gamla bilen.
 
Inkomster 24016
Utgifter      7028
Summa    16988
 
Har nu 22774 kr kvar innan jag nått årets mål. Fördelat på återstående fyra månader bör det ju inte vara några som helst problem, trots kommande Ullaredsresan. Jag bör nå det målet i oktober redan. Om inte det eventuella ännu obokade tandläkarbesök blir alltför saftigt eller nåt viktigt och dyrt går sönder.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela