Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Semester och privatliv..

Publicerad 2012-08-16 08:58:57 i Allmänt

Jag har inte jobbat så länge så jag har inga 4 veckor att ta ut. Men två veckor, plus att jag veckan innan hade tredagarshelg, och nästa vecka är ledig måndag, tisdag så hemma är jag sammanlagt 19 dagar. Skönt att bara kunna ta det lugnt. Vi har inte varit iväg på någon konstsam semester. Men iväg har vi varit två korta svängar och idag åker vi på den sista för sommaren.
Jag är sedan årets början särbo. Jag träffade en ny man, som jobbar här där jag bor. Men bor själv vid kusten 30 mil härifrån. Det är en fin sommarstad. Så vi har följt med dit ett par gånger när han har åkt hem. Helt gratis... Bilersättning får han från jobbet så inte ens honom kostar det något att åka hem. Bara att åka iväg några dagar till havet, gå på en sandstrand, få en paus hemifrån, det är lyx för mig! Lyx behöver inte kosta pengar.
 
Vi har inte någon gemensam ekonomi, just för att vi är särbor. Han har sin hyra och räkningar på sin lägenhet. Och vi är fria att följa med dit när vi vill. Han sover hos mig när han jobbar här måndag till torsdag varje vecka. Han betalar inget av mina räkningar, men köper en del av vår mat så lite sparar jag på det. Och när vi åker till honom så står han för maten helt och hållet. Så mina matkostnader har sjunkit med ca 1000 kr per månad senaste halvåret.
 
Åter till semester. Jag har just nu 4 semesterdagar kvar. Dessa ska jag ta ut under höstlovet vecka 44, då har jag 4 dagars arbetsvecka. Vi ska då åka till Ullared och Stockholm. Min mamma och syster bor i Sthlm så där bor vi gratis. Jag åker med min yngsta dotter. Vi åker tåg och resorna kommer att kosta ca 2000 kr. I Ullared har vi bokat stuga som min mamma kommer att betala. Jag har växlat in pengar som bara har legat i en låda. Pengar som jag växlat med min äldre dotter när hon varit ute och rest, men jag har inte växlat in dom på banken förrän nu. Det var dollar och danska kronor. Dryga tusenlappen blev det, och dessa pengar ska jag använda till att handla på Ullared. Pengar som jag inte har saknat och som jag inte har räknat med in i mina tillgångar. Ingen lyxsemester det heller, men skönt att komma bort på hösten och åka nånstans dit man aldrig har varit.

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2012-08-16 10:21:14

Vilken intressant blogg. Är imponerad av dessa ekonomibloggar. Sparar själv, men skrivet inget om det.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela