Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Krock och semester

Publicerad 2012-11-02 17:36:01 i Allmänt

Ja var ska jag börja, om jag börjar baklänges.. Igår kom vi hem efter vår resa, jag och dotter den yngre. Ett par timmar senare får jag ett mms av dotter den äldre. En bild på ambulanspersonal och texten "nu var det dags igen" Hon var med i sin fjärde bilolycka! Den ungen ska inte sitta i bilar... Fast denna gång var det epa hon åkte i och dom blev omkörda av en minibuss som fick sladd och puttade dom i diket. Röntgen visade inget, men hon har som träninsvärk i nacken just nu. Förhoppningsvis går det över så hon slippe samma lidande som mig. Det läskiga med det hela är att jag krockade och skadade nacken två dagar innan jag var 17½ hon är 17½ och två dagar... Så man ska tydligen inte befinna sig på vägen när man är 17½ och tillhör den här familjen.. Ja det är bara att vänta och se. Jag om någon vet ju att det kan gå över och sen komma tillbaka efter flera år och då bara bli värre och värre med åren.
 
Semestern då. Ja först var vi ju nästan ett dygn i Stockholm. Där passade vi på att hämta ut en del gratisgrejer med wrapp presentkort. Tillsammans hade vi 100 kr på Claes Ohlson, 150 på Indiska och 175 på The phonehouse. Så de blev en del grejer. Sen vart det då Ullared. Jag själv kom inte ens upp i min budget på 1200, ja om man inte räknar med mat, för vi har ätit ute tre dagar, då har jag i så fall överskridit den. Men på Gekås hann jag inte riktigt med att handla till mig själv. Dotter skulle ha en massa nya kläder. Och hon överskred bugeten med ett par hundra... Sen så orkade inte min mamma gå där i trängseln hela dagen så hon bad mig köpa julklappar till alla från henne.. så det tog några timmar det oxå. Så till mig själv blev det ungefär för 200 kronor... Jaja, men jag överlever nog ändå..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela