Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Det gick inte vägen

Publicerad 2012-09-28 09:37:00 i Allmänt

Nu har beslutet kommit från a-kassan. Trots min överklagan så ska dom ha tillbaka pengarna jag fått från dom. TRots att jag anser att det är dom som gjort fel. Jag har bara skrivit så som jag hela tiden har skrivit. Och det har varit rätt tidigare. Men tydligen inte när man går från vikarie till anställs. Alltså förlorar man på att bl ianställd, trots att lönen är lika usel. Hur sjukt är inte det??? Ska det inte löna sig att jobba och att ha en anställning?? Är det bättre att gå som vikarie då och utnytttja akassan ännu mer?? Nä jag blir inte klok på det där. Och snabbt ska det gå oxå. Senast 21 oktober ska dom ha tillbaka sina 4108 kronor!! Jo visst jag kan få göra en avbetalningsplan, men då ska dom först ha 150 kr för att göra den planen. Sen ska dom ha 50 kr för varje avi dom skickar till mig. Och så ska dom ha ränta på det... Så nej tack, dom extrapengarna ska dom INTE få av mig. Kul bara att jag får elräkningen nästa månad oxå plus att vi åker till Ullared... så nja, jag lär inte kunna spara många ören i oktober, om nånting alls. Men de ordnar sig nog på nåt sätt som vanligt.. Fast ja jag borde ju räkna det på denna månaden eftersom dom ska ha pengarna 21a och jag får lön den 27e. Men de är inte så jag räknar. Jag räknar utgifter och inkomster som kommer och går innevarande månad, och jag ska inte betala den räkningen idag så det hinner bli oktober..
 
Ha en bra helg alla. Själv ska jag jobba hela helgen, förhoppningsvis, utan att bli sjuk.. och få lite helg OB. 9 veckor sen jag jobbade en hel helg sist.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela