Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Hälsa eller pengar

Publicerad 2012-09-03 10:53:39 i Allmänt

Jag började på mitt nuvarande jobb i december. Det är 82%. Jag har inte jobbat så mycket på ungefär 15 år och har hela tiden kännt att det är lite för mycket. Jag har whiplash och har i långa och många perioder varit mer eller mindre sjukskriven. Särskilt höst/vinter då jag alltid är sämre några månader. Nu har inte jag varit till en läkare på ca 5 år. Dels för att man nu för tiden inte får vara sjukskriven om man inte är döende, och för att dom kan inte göra något annat för mig än att skriva ut värktabletter som jag undviker så långt det är möjligt.
 
På mitt jobb är vi tre assistenter. Den ena ska ha tjänstledigt från oktober alla sina kvällar eftersom hon har en ettårig son som hon då inte har barnvakt till. Den andra har redan nu tjänstledigt alla måndagar fram till januari pga skola. Den tredje som då är jag har inte nån ursäkt att söka tjänstledigt. Och jag har inte barn under 8 år så jag har inte rätt att gå ner i tid.
MEN, om vi ska slippa massa olika vikarier varje dag så måste det bli en vettig procent så att dom kan sätta in en fast vikarie åtminstone fram till januari. Och då har jag sagt att jag kan gå ner i tid om det behövs fler timmar. Så det finns en liten möjlighet för mig att söka tjänstledigt några timmar i veckan i alla fall. Men det vet jag ingenting om än. Det kanske jag får reda på under veckan i bästa fall.
Men går man ner i tid, ja då får man ju mindre inkomst såkklart. Men sliter man ut sig, ja då kan man inte jobba alls till slut och då har man inte nån inkomst överhuvudtaget.. så de är en vågskål det där. Vi får se vad som händer, jag kan ju inte styra över det även om jag skulle vilja gå ner lite i tid just nu. För hälsan är trots allt viktigare än pengar. Man kan slita hårt en begränsad period om man behöver få ihop lite extra, men det fungerar inte i längden.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela