Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Mindre tid mindre pengar

Publicerad 2012-09-18 10:06:40 i Allmänt

Jag ska ansöka om tjänstledigt på 6%, inte så mycket kan tyckas men det blir en tusenlapp mindre i lön. Och på sex veckors schema blir det två arbetsdagar mindre. Om jag får det vet jag ännu inte. Jag har ju inte barn under 8 år så jag har inga såna rättigheter, men eftersom vi har en som ska gå ner i tid just pga att hon har barn under 8 och har då rätt  till det, så ska vi ha in en vikarie på 25%, och det kan vara lättare att få en fast vikarie ju fler procent man kan erbjuda. Så det kan vara en fördel att jag går ner i tid, därför har jag chans att få beviljat den tjänstledigheten. Jag har sedan jag började kännt att det är lite för mycket. Jag har inte jobbat mer än 75% på många många år pga nackskadan. Och för det mesta så har jag bara jobbat 50% så mina nuvarande 82% är ju väldigt mycket för mig. Och jag vet att rent ekonomiskt så har jag inga som helst problem att gå ner dom där 6 precenten. Möjligen att det tar lite längre att nå mitt mål med miljonen, men jag tror jag klarar det innan 40 ändå utan större problem.
 
Hälsan är ju trots allt viktigast. Jobbar man mer än man orkar och riskerar att bli långtidssjukskriven så förlorar man ju ännu mera på det. Då är det bättre att gå ner i tid och orka med att jobba den tid man har på schemat. Vet inte om två dagar mindre jobb gör så stor nytta i och för sig, men om man plockar dom från mina jobbigaste veckor så har jag mer tid att vila upp mig och mer ork att göra saker hemma så inte all ledig tid går åt till att vila. Det är bara testa och se, om jag nu får det beviljat. Känns det inte som att det räcker så kanske jag går ner ytterligare 3% så har jag en dag till ledigt. Och 73% bör inte heller vara nåt problem att överleva på. Det är bara just nu att vänta och se hur det nya schemat blir, vart mina dagar hamnar. Nytt schema har vi från 1 oktober vare sig jag går ner i tid eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela