Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Nej de var inte slut på eländet.

Publicerad 2012-09-10 15:59:00 i Allmänt

Mer förluster.
Nu har a-kassan kommit på att jag fått för mycket pengar av dom. Jag har alltid redovisat min faktiska arbetstid. Skrivit dag för dag de antal timmar jag jobbar och de dagar jag inte jobbar. Tills för ett par veckor sen. Då ville dom ha ett nytt arbetsgivarintyg för att dom inte fått något av mig på ett halvår. Och där har det ju blivit en ändring. Tidigare var jag timanställd vikarie och nu står det en procent jag jobbar eftersom jag är anställd. Så då ville dom att jag inte ska skriva timmar längre utan fylla i procenten bara. Vilket blir fel. För jag jobbar alltifrån 18 timmar till 42 timmar på en vecka. Jag har 6 veckors schema som är olika alla veckor. Dessutom har vi 9 extratimmar vi får betalt för men inte jobbar. Som ska användas till personalmöten och friskvård. För sånt ingår ju oftast på arbetstid för de flesta andra yrken. Men vi kan inte gå ifrån under vår arbetsdag. Så även procenten blir fel. Jag jobbar 78% men på pappret är jag anställd på 82.
Jag har skrivit detta till dom men om dom fortfarande anser att jag fått fel, så dels förlorar jag ca en tusenlapp i månaden på att inte få stämpla upp och dessutom vill dom ha tillbaka 4100 kr. INTE kul.

Kommentarer

Postat av: Ina

Publicerad 2012-09-14 20:04:04

Tråkigt när det ska jäklas, och lyssna är dom inte bra på..
Tänkte höra hur det gick för dig med Nelly beställningarna för presentkorten, mina hade dom annulerat och spärrat kontot från att använda presentkort pga att jag använt fler en ett,.. mycket märkligt att dom får göra så, jag menar man fick ju presentkort från fyra olika ställen?! Har du gått vidare med det eller bara lagt ner? MVH // Ina

Svar: None
miljoninnanfyrtio.blogg.se

Postat av: Å

Publicerad 2012-09-15 20:51:55

Efter många turer med en massa mail hit och dit så fick jag till slut tillbaka de 75 kronorna i form av Nellypengar. Så jag gjorde en ny beställning och fick denna gång det jag beställde. Skam den som ger sig..

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela