Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Dags att lägga upp en plan

Publicerad 2013-08-31 18:53:27 i Allmänt

Jag hade kontuerna av en plan för ett par dagar sen, men nu minns jag inte alls vad jag tänkte. Jo lite minns jag men inte direkt ändå. Jag ska lägga upp en budget på nåt sätt var planen i alla fall. 
Troligtvis så kommer jag att nå mitt mål i september! 1 år och tre månader för tidigt. Om jag nu inte väljer att gå till tandläkaren, lämna bilen på verkstan, och att nåt dyrt går sönder samma månad. Jag behöver gå till tandläkaren och har säkert hål, men jag har inga besvär så det är ingen panik. Jag behöver lämna bilen till verkstan för det är en lampa som lyser ibland,kan vara bra att åtgärda innan jag ska besikta den, men jag har tid i november, så ingen panik. Sen vet man ju inte. Varmvattenberedaren är väl största bekymret, går den så är det panik. Och dyrt. annars har jag väl inget jag måste byta genast kanske. Går frysen i köket sönder så har jag en i garaget. Går tvn sönder så har jag en tjocktv kvar. Går mobilen sönder så har jag en i reserv. 
 
Men planen då. När jag nått målet så tänker jag lägga det jag sparar i olika högar, exakt vilka har jag inte bestämt ännu. Hur mycket som ska gå till varje hög har jag inte heller funderat så mycket på. Men tex en del till renovering, en del till nöjen. Vad då ska ingå i nöjen måste jag fundera på, ska det vara att köpa nåt extra jag inte behöver men vill ha, ska det ingå resor där, eller bara rena nöjen som att gå på bio, ut och fika osv? Ska jag  ha en egen del till inköp av vill ha grejer? Som ny mobil , nya kläder? Ska jag sätta en del på mat? En extra liten hög som jag tar av för att gå ut och äta, eller handla mat som jag annars sällan köper för jag anser det vara för dyrt. Ska jag spara mer i fonder, ska jag börja spara i aktier? Ska en del gå till investeringar? Ska jag spara till ett framtida bilbyte? Ja frågorna är många, det tål att funderas på. Men jag ska inte bara fortsätta lägga pengar på konton och inte använda dom. Jag har ju en plan för miljonen, och den ska räcka till dom planerna. 

Kommentarer

Postat av: Sara S

Publicerad 2013-08-31 20:59:52

Spännande!!
Ska du fortsätta spara? Om inte kommer du ju direkt att ha säkert 5000:-/mån mer än nu (tänker att du säkert sparat så mycket i snitt).
På så sätt kan du unna dig både mer nöje/shopping och kanske nån resa ibland.

Postat av: minna köpstopp och ekonomi

Publicerad 2013-09-06 21:52:34

Man måste ha en plan i livet, hur ska man annars nå sina mål?

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela