Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

EN bra handläggare

Publicerad 2013-08-05 10:25:24 i Allmänt

Det är inte ofta  man får prata med någon som har svar på alla frågor utan att man blir skickad vidare. Fick äntligen svar på mina frågor om underhåll. Jag har nu inte fått något sedan i mars. Pappan har alltså struntat i att betala. Han bor i nogre och där är lite andra regler, så jag ska ha 2500 norska kronor varje månad. Vilket jag kanske fått två ggr på de nio år han bott där. Flera månader per år kommer ingenting. Inget ovanligt så jag riger inte fk i första taget. Dom kan ändå inget göra förrän en viss tid har gått. Men jag fick ett telefonnummer till norska indrivningsmyndigheten och hans norska personnummer så att jag själv kan ringa dit och kolla varför dom inte driver inte pengarna. 
Jag fick även veta vad som händer med skulden i framtiden. Det är en  preskriberingstid på tio år. Så nästa år börjar skulden minska, och jag tappar chansen till att få tillbaka allt. När hon sen fyller 18 år så övergår skulden till henne och hon har chans att få pengar upp till tio år om han fortfarande har en skuld så länge. 
MEn, han har sagt till henne att dom kanske ska flytta till sverige igen, kanske nästa år. OCh då driver ju inte norska myndigheterna in nåt mer, och inte heller fk, utan då får jag själv gå till kronofogden för att dom ska kunna driva in skulden. Och då är det ju bara den gamla skulden som drivs in. Då är han inte längre skyldig att betala några 2500 längre. Ja jag är ju så van att inte få nånting, eller att få kanske 3 eller 500 kr bara, så det spelar ingen roll. 
Men bra att få svar. HAr försökt maila, men får inte alls svar på det jag frågat. HAr ringt, men dom kan inte svara då heller. Nu ringde en handläggare upp mig, en som inte bara sa " vi kan inget göra än" Fler såna som kan sitt jobb tack..

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela