Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Outlet tips

Publicerad 2013-08-03 11:25:00 i Allmänt

Om man nu tycker att märken är viktigt. Finns olika anledningar till varför man gör det, en del för att man är mer inne om m an har ett visst märke, en del för att det är status  med vissa märken. En del för att dom tycker att dyra märken är bättre kvalitet. Jag tycker märken är rena vansinnet, varför skulle jag betala för ett märke? Ett par jeans är ett par jeans oavsett om jag betalar 49 kr för dom eller 2000. Jag tröttnar på dom lika fort för det. Men det är min åsikt alla är vi olika. Ni som nu är märkesfantaster kan ju åtminstone besöka outletbutiker. Där det ofta är runt halva priset. Just nu är det dessutom rea även i outleten. Så om man betalar 70% mindre i pris på en märkesgrej så blir det nästan ett ok pris. Men som kläder skulle jag fortfarande inte köpa. Men andra grejer som man ska ha i många år, som kanske kanske kan hålla lite bättre om det är ett känt märke. Då skulle jag satsa på en outletrea. Ska besöka Barkaby när jag åker till sthlm om ett par veckor. Här har vi tyvärr ingen outlet på nånting.  

Kommentarer

Postat av: minna köpstopp och ekonomi

Publicerad 2013-08-03 15:19:44

Jag köper bara märkeskläder. Har gjort det hela livet. Även hemifrån då jag var barn fick jag bara märkeskläder. Det kanske beror på det, men jag vantrivs i HM och Kappahl osv. Kvaliten är jätte dålig, och efter ett par tvättar ser det inte lika fint ut mer. Jag har nog alltid varit väldigt kräsen med kvalite. En vanlig dunjacka är inte lika varm som en canada goose. Har testat flera gr. Jag fryser aldrig med min Canada jacka. Sen så har jag provat med att köpa jeans på andra ställen. Men speciellt strecth jeans hänger efter en dag. Det gör inte kvalitetsjeans. För tre år sen köpte jag ett par gummistövlar på skokanonen. Man kunde inte stå i en vattenpöl för länge innan dom läckte in vatten och vart jätte kalla. Det gör inte ett par hunter. Dom är alltid lika "inne" och håller i flera år. Likaså är det med vinterstövlar. Ett par timberland håller värmen. Jag fryser om tårna i ett par din sko stövlar som ska vara liknande. Jag tror att mycket beror på vad man är van vid. Jag har mycket kläder som är klassiska, som min burberry kappa. Den är lika inne år ut och år in..Och vilken kvalite. Alla beundrar den varje höst. Jag handlar mycket på outlet och på nk när det är rea. Men jag handlar väldigt väldigt sällan om man jämför med andra. Lägger säkert samma summa pengar på kläder som andra, om inte mindre. 2012, köpte jag inga kläder...Men å andra sidan har jag en sjukt stor garderob sen mina shopaholic tider=)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela