Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Semestrat

Publicerad 2013-08-23 09:51:36 i Allmänt

Ja men då har jag varit på en liten semestertripp. Gick inte mycket pengar alls. Resan var bokad redan i juni och betald då. Sen hade jag ett gäng presentkort och Wrappar som jag använde. Sen ringde jag sj för det var lite strul med platserna på ditvägen, då sa dom att det blivit fel och som kompensation fick vi gå in på Pressbyrån på centralen och handla för 100 kr. Och så jagade jag livbojar i livbojsjakten och fick 125 kr att hämta ut grejer för. Totalt gick det 250 kr för mig! För ett par jeans och en tröja på halva reapriset och så åt vi ute en dag. Presentkorten har jag fått genom att göra underökningar i panelerna jag är med i. Wrappar de får man om nån ger det till en, men då måste man vara med på facebook. Livbojsjakten var nåt som trygghansa anordnade, men det är slut nu. 
Väl hemma så kom ett paket som jag beställt från Yougove med en Le creuset kruka och en Eva solo karaff. 
Har även nog med poäng nu hos Middagshjälpen så att jag kan ta ut en gjutjärnsgryta från Le creuset, värde närmare 2000! Fast jag har inte beställt den ännu för det är så mycket annat jag skulle vilja ha. Ska fundera på saken några dagar. Verkligen lyxproblem. Men det är skönt att ha lyxproblem ibland oxå. 
 
Strulet med min semester löste sig under veckan, efter att min administratör fått lite skäll av lönekontoret... Men det blir ingen hög lön denna månad. Eller snarare, den blir rätt  normal. Men jag blev ju bortskämd under juni och jli med sjukt hög lön, så nu har jag 5000 mindre igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela