Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Snart ny månad

Publicerad 2013-08-28 21:45:27 i Allmänt

Ny månad, slut semster och börjar jobba och plugga samtidigt, men det ska väl gå bra, det är bara skola 6 timmar i vackan, plugga får man göra på fritiden, det är väl de som jag inte vet hur mycket tid det kommer att ta, men de är inte så att man får betyg, eller de kanske man får jag vet inte, men inga betyg som kommer att betyda nånting i alla fall. Så spela roll om man inte klarar det. Men många jobbar heltid och ska gå den kursen, jag jobbar bara 69% så nog borde de väl gå. 
 
Ingenting stämmer i mitt lönebesked denna månad, men jag får ju det jag får, är det fel så får jag väl mer eller mindre nästa månad. Men det ser då ut som att jag fårr lön och inte semsterersättning. Men jag har ju semster så jag kan ju inte få lön  när jag inte jobbar. Dessutom är det helt fel på dagarna. Jag har plötsligt bara 16 semsterdagar. Varför då?? Alltså jag har fått 16 i år. Men jag har ju jobbat i 1½ år så de är ju inte som att jag är nyanställd och därför får så lite.Men de är ju helsnurrigt i vilket fall. Förra sommaren hade jag 19 trots att jag bara jobbat ett halvår.
 
Känns som att det här blev ett  meningslöst inlägg. Känns lite så hela tiden  nu med denna blogg, som att jag inte tillför nånting vettigt längre. Har börjat skriva i min gamla blogg igen oxå. Inte för att jag skriver  nåt vettigt där heller nu, men, ja jag vet inte. Har jag blivit ointressant.. Eller bara tappat inspirationen. Vet inte riktigt vad jag ska skriva om.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela