Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Spanar på kök

Publicerad 2013-08-04 09:50:54 i Allmänt

Är inte så hemskt långt kvar innan jag når mitt mål. Har ju funderat lite vad jag ska göra sen. Hela huset behöver ju renoveras. Började med att kolla vad det skulle kosta att renovera köket. Sådär en 45-50000, och byter jag golv i köket så måste jag nästan göra det i hallen som nu hänger ihop, och byter jag golv måste jag ju tapetsera om, och gör jag det i hallen så måste jag göra det i vardagsrummet och övre hallen med. Så jag kommer säkert inte under 60000. Men det slutar ju inte där heller. Vad som egentlgien är i störst behov av renovering är tvättstugan. Där har inget gjorts på 33 år. Och snart måste varmvattenberedaren bytas. Men jag skulle vilja ha nån annan värme, fjärrvärme eller bergvärme. Ett sånt byte skulle kosta minst 100000. Och sen byta till kakel och klinker. Om nåt år måste det  målas om utvändigt. Då vill jag byta färg. blir dubbelt så dyrt. Kanske 10000. Och byte av ytterdörr och garagedörrar. Sen har några grannar bytt fönster, så kanske man borde göra det oxå. Ja jag skulle säkert göra av med 250 000 minst på att renovera hela huset. Om jag gör allt själv. Vilket jag såklart inte kan. Och hantverkare är sjukt dyra. Så, nja, det får nog vara ett tag till. Köket är inte katastrofalt. Luckorna målades vita för sådär 25 år sen, så det är ok. Var gula från början. Spisen är ca 5 år. Kyl och frys likaså. Ca 5-6 år sen det målades så det ska inte behava göras på 5 år. Och även om tvättstugan är gräsligt ful så, ja man är inte där så mycket. De är väl om beredaren går sönder så måste den ju bytas genast, annars är det inget måste att renovera just nu. Så jag kan nog spara ett par år i alla fall innan jag påbörjar renoveringarna. 
 
Alltså, släppa tankar på renovering just nu. Spara till det ett par år. SEN börja renovera. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela