Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Storhelgsjobb

Publicerad 2013-12-31 13:35:05 i Allmänt

Precis som julen så spenderar jag nyårsafton och nyårsdagen med jobb. Vilket ger mer slantar i plånboken i form av storhelgstillägg. Det tackar jag inte nej till alls just nu. Känns som att risken är överhängande att jag kanske får boka ett akutbesök hos tandläkaren på torsdag. Före det vägrar jag, för allas skull. Skaffa vikarie på nyår de är katastrofalt svårt. Vi har svårt att få vikarier som det är. Och att sjukskriva sig för att gå till tandläkarn och missa både vanlig lön och ob, plus att betala juourtillägget till dom, nej de kommer inte på fråga!. på torsdag jobbar jag kväll och sen ledig hela helgen, så jag hinner dit, om jag nu får nån tid, om det inte har hunnit gå över till dess så jag kan vänta på min vanliga besökstid. 
Men denna nyårsafton har jag sällskap av en bråkande visdomstand. Och de är ju alltid kul med sällskap :p
 
Ha en trevlig kväll allihopa! Ses nästa år!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela