Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Bollar i rullning

Publicerad 2013-01-21 09:22:19 i Allmänt

Ja jag har ju utlovat tips, men har inte haft orken att skriva i bloggen på ett tag. JAg har istället lagt min energi på att sätta lite bollar i rullning. Jag har sedan i höstas pratat om att jag vill gå ner i tid, för min nacke håller inte riktigt att jobba så många timmar och med ett såpass tungt jobb. Men jag har inte riktigt fått gehör för min önskan, och nu har det närmat sig katastrofgränsen snabbt. Jag vet inte om det redan är för sent, men det får jag se. 
Jag har idag sjukskrivit mig och tänker vara hemma denna vecka. Jag har bokat tid hos läkaren och ska dit på onsdag. Min förhoppning är att en veckas vila ska hjälpa och att läkaren går med på att sjukskriva mig på 25% en månad eller två så att jag får testa om det hjälper. Jag ska samtidigt ansöka om tjänstledigt en viss procent, hur många vet jag inte än. Jag har pratat med vår administratör som är väldigt bra. Och hon har lovat att försöka prata med chefen och få henne att förstå att det är allvar. Och att dom riskerar att förlora mig helt om jag inte får gå ner i tid. Jag har även pratat med min brukares gode man och med personalenheten. Så nu är alla insatta i problemet och förstår förhoppningsvis att dom snart har att välja mellan att ha mig kvar som anställd men helt sjukskriven, eller hjälpa mig eller förlora mig helt. 
 
Visst tappar jag såklart inkomst både på att vara sjukskriven och ännu mer om jag tar tjänstledigt. Men jag tappar ännu mera om jag blir helt sjukskriven och då riskerar man ju dessutom att bli utfärsäkrad och inte få nånting alls, för idag ska man ju helst vara döende för att få gå sjukskriven. Ja inte ens det hjälper i en del fall. De finns dom som tvingas jobba fast dom har cancer och går på cellgiftsbehandling.. men det är en annan historia.. 
 
Jag betämde mig förra veckan när jag fyllde år att detta måste bli min present till mig själv. Att ta tag i detta, och ta denna vecka att vila. Jag brukar köpa presenter till mig själv, men vad är prylar jämfört med hälsa. 

Kommentarer

Postat av: Essie

Publicerad 2013-02-01 21:02:16

Hoppas det blir bättre snart! Ta hand om dig!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela