Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Oops

Publicerad 2013-01-05 18:30:34 i Allmänt

Jag skriver min budget och allt vad jag har på olika konton och fonder osv i Excel. Och jag skriver då formler så att siffrorna räknas ihop automatiskt. Tyckte inte det stämde med mina siffror och summan på skandiabanken.. inte konstigt när jag på ett ställe skrivit - istället för + , så jag har drygt 20000 mer än jag trodde att jag hade! de gör ju saken betydligt lättare, då behöver jag plötsligt bara spara knappt 5000 i månaden närmaste 24 månaderna. Ja i februari kan det möjligen bli problem, men resten av året blir det knappast det. Jag tror inte att jag komemr att ha många tusen kvar som behöver sparas nästa år för att nå mitt mål. Ja om nu inte allt går sönder samtidigt. Som varmvattenberedaren, luftvärmepumpen, dator, frys, diskmaskin, micro, bilen osv osv.. Jag har mycket dyra grejer som kan gå sönder, de är ju nackdelen med att bo i hus och att äga en bil. Men jag tror inte det blir några problem ändå.

Kommentarer

Postat av: Sara S

Publicerad 2013-01-05 20:34:46

Trevlig överraskning.

Försökte kommentera en annan gång men tror inte jag lyckades, upptäckte 2012 att man kan spara in massa pengar på diverse erbjudande/gratis grejer och har som mål 2013 att gå plus/minus noll på allt jag köper utan mat, mediciner, nöje (i form av restaurang och konserter mm) till mig och barnen, vilket betyder köpa till väldigt bra priser, mycket second hand, presentkort och sälja mycket. En kul utmaning.

Hur har du fått dina presentkort och kontanter?
Har börjat lite med gratisbio och fått två presentkort där.

Svar: Det är ett bra mål. Det borde alla sträva efter. Lycka till! Jag ska skriva lite framöver om tips på alla sätt man kan spara hade jag tänkt, då kommer även var jag får alla presentkort osv.
miljoninnanfyrtio.blogg.se

Postat av: Sara S

Publicerad 2013-01-06 18:04:23

Ser nu att min förklaring på mitt "projekt" såg väldigt luddigt ut, nåväl, tack för ditt svar, ser fram emot att få läsa om dina tips.

Har inte följt din blogg från start och kanske missat lite men hur mycket är det du ska samla ihop sammanlagt? Lycka till

Svar: Huvudmålet är precis som bloggen heter, att jag ska ha en miljon när jag fyller 40. Och att visa att det faktiskt går trots usel inkomst. Sen har jag lite småmål, som att få gratisgrejer för 20000 under 2013.
miljoninnanfyrtio.blogg.se

Postat av: Sara S

Publicerad 2013-01-07 14:36:59

Hänger med på miljonen men började du på 0:- eller 900 000:-? Hoppas du inte tycker jag är för frågvis, blev väldigt intresserad och tycker att du ä inspirerande.

Svar: Jag började på 0 när jag föddes :) då öppnades mitt första sparkonto. Jag skrev ganska många långa inlägg när jag startade bloggen om hur och varför. Men i detta inlägg förklaras lite: http://miljoninnanfyrtio.blogg.se/2012/june/husbygge.html orkar du läsa mer så står de mer ingående i inläggen skrivna i juni 2012
miljoninnanfyrtio.blogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela