Från köpstopp till miljonär

Handlar om min resa från fattig till att nå mitt mål att bli miljonär innan jag blir 40 år 2015. Målet nåddes redan september 2013. Nu vill jag inspirera andra att man kan om man vill.

Tips?

Publicerad 2013-01-06 19:24:18 i Allmänt

Jag skrev lite i början när jag startade bloggen om hur jag gjort för att nå mitt mål, trots att jag faktiskt alltid varit låginkomsttagare. Men funderar nu på om jag ska komma med lite mer konkreta råd och tips? För jag vill verkligen nå ut med budskapet att man kan spara en rejäl slant, eller om man har skulder, så kan man bli skuldfri. Alla kan det! Det gäller att prioritera rätt och inte strö pengar kring sig. Jag har i perioder levt under existensminimum, men ändå alltid kunnat spara i alla fall några kronor!
Och nu när jag fortfarande i andras ögon har usel lön, men i mina ögon tjänar väldigt bra, i jämförelse med vad jag haft tidigare, så kan jag spara massor, för mitt sätt att leva har inte ändrats bara för att jag tjänar ett par tusen mer.
Tänkte mig väl att jag skulle ta ett tips i taget, och kanske ta in några gamla inlägg från min gamla blogg som jag skrev när jag hade ett köpstoppsår.
 

Kommentarer

Postat av: Essie

Publicerad 2013-01-15 22:16:47

Tips är uppskattade! Tack för en läsvärd blogg!

Svar: Tack! Tips kommer
miljoninnanfyrtio.blogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela